ett kortare inlägg

Jag och Johan bakar kladdkaka, på de sista äggen. Lika bra att passa på, för från och med 1 januari kommer jag bara äta godsaker på lördagar igen. Ni som känner mig kanske minns reglerna, så jag orkar inte dra dem. Tror jag är inne på mitt 6e år nu... Iaf så kommer det vara så fram till påsk, första dagen på påsklovet. Då kom jag att tänka på att skärtorsdagen är den 20 mars i år (ja jag vet datumen i huvdet), förra året var skärtorsdagen den 5 april och året innan dess den 13 april. Varför flyttas påsken runt så mycket? Korsfästes Jesus på olika dagar? Liksom lär ju inte vara ett speciellt datum, inte heller ett speciellt antal dagar från något. Bara att det måste vara en tors-sön i följd och det är klart det ändrar datum från år till år, men 3 veckors skillnad på två år?! Hm, kan ni förklara det för mig så hör av er, annars får jag ringa min yngste storebror, religionsexperten Martin. Han vet säkert.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: sandraaaaaaaaaaaaaaa

ni kommer se ut som en kladdkaka snart så mycket som ni äter de

2007-12-31 @ 00:00:51
Blogg/hemsida: http://erkeus.blogg.se

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0