Mitt liv...

ska bli dokumenterat från och med nu. Hm.. vi får se hur det går med den saken.

Just nu sitter jag i mitt nya vardagsrum, fast jag har den nya adressen först från och med Julafton.
Johan är i skolan men kommer nog hem snart skulle jag tro.
Jag pratar med Sandra och Yaowapa på msn.
Jag har jullov sedan onsdagen förra veckan men imorgon är det tentagenomgång på Universitetet så ska dit och se hur det gick på mina tentor, om jag behöver göra om eller är klar...

Jag var inte direkt förtjust i min gymnasieklass, det behöver jag väl inte hymla om men den jag har nu är några ljusår därifrån. 20 individer där alla har rätt till sin personlighet och stil men ändå delar samma intresse som de andra. Rätt fantastiskt när man jämför. Förra årets hösttermin och denna årets hösttermin är som natt och dag. Då ville jag inte gå till skolan varje morgon, var ständigt trött, förkyld, nedstämd, stressad, svårt att somna och så vidare.
Nu är jag pigg, somnar lätt, tycker det är kul att gå till skolan oftast, varit sjuk två dagar på hela terminen och hemma från skolan endast en dag. Lugn, fridfull... gladare. Det håller nog många med om som känt mig under de senaste åren och träffat mig i stort sätt varje dag. Jag märker i alla fall en stor skillnad.

I onsdags avslutade min halva av klassen sina tentor (den andra halvan enligt planerna på tisdagen men hela förra veckan var sturlig med våra språkprov men jag orkar inte dra det igen...). Jag åkte till frisören i Karlberg, klippte och färgade håret och åkte tillbaka till Universitets området. VI var nämligen ett par stycken som skulle laga mat och äta hemma hos Wiebke på Lappis. Thai skulle det bli, Yaowapa skulle visa var kastrullen skulle stå. Nu blev det inte riktigt så, för alla var rejält hungriga. Yaowapa och Wiebke, som handlade, köpte tortellini, ostsås, grönsaker och tomatsås (som var vid sidan om). Så blev inte så mycket Thai av det men gott var det! Även om jag inte åt tomatsåsen. Grönsakerna var mycket goda, måste göra det någon gång själv.
Sedan åt vi glass, Wiebke hade köpt alla sorter som inte fanns i Tyskland för att se om de var goda, så fanns tre byttor med glass att välja och vraka i. Därefter gick vi in till Wiebkes rum, köket är gemensamt med resten av korridoren, och satte oss på golvet i en cirkel. Ska kanske nämna att Linda var med också! Wiebke plockade fram sina två lådor med godis och där satt vi och snackade och jag smällde i mig godis, ojojoj... Yaowapa höll på att somna där på golvet, stackarn hade jobbat tidigt, därefter haft språkprov och sedan lagat "Thaimat" till oss.
Linda gick, Yaowapa gick och Sara stanande vid godiset som en igel. Fast nu var det inte bara för godiset jag stannade, vi hade väldigt trevligt. När jag gick sådär vid 19.30-tiden stannade jag till vid Gula Villan, det var deras sista Onsdagspub och därmed den sista som min bror Martin skulle jobba på. Nästa termin är han Sekt(ions) ledare och har andra uppgifter. Har hittills inte behövt visa leg + studentleg på onsdagspubarna, de vet ju vem jag är nu, men nästa termin vet jag inte vilka som är där... Tog sällskap med Martins flickvän Anna och jag var hemma kl 00.

I torsdags var det Lucia, men viktigare- Magdas födelsedag. Jag, Sandra, Bella, Mikis, Sofia, Petra och Fredrik dök upp och firade henne. Hon fick mycket badsaker av oss, oberoende av varandra, men inget illa menat med det!
På vägen hem upptäckte Fredrik, Sofia och jag att sl.se inte stämde överrens med verkligheten, så vi gick till tunnelbanan istället för bussen och fick vänta i sådär 20 minuter på tåget. Kom hem vid.. 00?

I fredags skulle klassen fira att tentorna var över. Utav 20 kom 12 så det var ganska bra uppslutning. Vi åt mat på Djingis Kahn Mongolian Barbeque i stan, fast jag har ätit bättre om jag säger så. China Wang är mycket bättre! Mycket mycket bättre! Då var det sagt. Var jättetrevligt faktiskt, mycket bra initiativ! Och Thomaz fick visa leg för cidern han beställde, vilket belönades med jubel och applåder. Sedan drog vi vidare till Söderhof, vilket stängde kl 1 så de flesta drog hem då, jag var hemma kl 2. Helena och Thomaz, de något äldre, verkade dra vidare.


Jag tog studenten i juni (8e) och hade ett jobbfritt sommmarlov. Den här terminen har jag pluggat teckenspråk, det bästa valet jag kunnat gjort, även om det bara var andra hands val vid sökningen. Det har varit mycket givande, roligt, intressant och lärorikt... Trodde inte jag skulle välja att fortsätta en termin till när jag började men nu är det för mig självklart att fortsätta i alla fall vårterminen. Nästa höst har jag andra planer, men det kommer nog upp vid ett senare tillfälle.

Jag var på intervju på A i fredags så nu har jag 5 dagars arbete under jullovet att spendera där. Verkade rätt kul ändå och jag kommer vara i stort behov av pengar. Kommer gå 2000 kronor back per månad från och med nyår, så om jag skulle få någon dag i veckan eller så på A skulle det vara en härlig räddning.

Måste göra något åt min skrivbordsstol, den är alldeles för hög. Jag når knappt ner till golvet och det blir en konstig vinkel när jag skriver. Verkar dock inte som att det finns något sätt att sänka den på. Det blir i alla fall nästa projekt efter det här inlägget.

Ska bara inflicka ett stort tack till Sandra för att hon sporrade mig att starta denna blogg.
På återseende, med ett troligen kortare inlägg.

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0