Tjuvlyssnat

Ja, jag är en sådan där som sitter och tjuvlyssnar på dina samtal på tunnelbanan. Vadå? Jag har ju inte direkt något bättre för mig när Metro är utläst. Så därför tycker jag också att tjuvlyssnat.se är en väldans rolig sida. Jag fick även boken Tjuvlyssnat i present när jag fyllde år.
Därför tänkte jag ta och publicera några roliga utdrag från tjuvlyssnat.se lite då och då och hoppas att eventuella läsare också tycker att de är roliga. Så börjar med ett här och nu:

Sj don't do little people

Tåg, Värnamo - Göteborg

Tåget har lämnat stationen men efter en stund bromsar det in och en knastrig röst hörs ur högtalaren.
Högtalarröst: Vi får ursäkta för att vi har stannat. Men det är en dvärg som har hängt sig på spåret.
Flera av passagerarna tittar förvånat på varandra. Efter en stund knastrar det till i högtalarna igen.
Högtalarröst: Nu menade jag inte en sån dvärg, utan vi kallar ju våra ljussignaler för dvärgar!

Have fun!


Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0