Den 8e april. en helt vanlig 8e april dag

Ja inatt vaknade jag 4, 5, 6 och slutligen 7. Hurra. Varför vakna en gång per timme för? Förstår inte. Jag somnade ju typ halv 12-12 så borde inte vara pigg kl 4? Aja.

Hade språkprov idag. Hade tidiga passen, så började 9. Hade två filmer att avläsa varav den ena skulle man återberätta på svenska och den andra på teckenspråk. Den ena filmen var sjukt lätt! Jag fattade allt efter 2 genomtittar i normal takt?! Var klar med den inom 10 minuter. Handlade om nakenkatter.
Den andra var lite svårare. Den var dessutom längre och skulle återberättas på tsp vilket kräver mer tid. Så jag satt kvar hela timmen och försökte få till det. Tror det gick bra men jag hann inte kolla på den slutgiltiga versionen så jag vet inte... Det lilla jag hann se såg jag att bilden skär lite för högt upp så en del tecken försvinner halvt, hoppas det inte är så illa...
Sedan 2½ timmes lunch. Jag köpte köttbullar och potatismos. Ville ha menyn men det verkade inte hon i kassan förstå så hon frågade hur mycket jag ville ha, vilket visade sig vara 540 gr och för menyn får man max 400 gr. Men det visste ju inte jag, och hon visste tydligen inte att jag skulle ha menyn (?). Hon frågade sin chef iaf och han sa att de får bjuda på det denna gång. Så en större meny+ dricka för 62 kr. Hade jag fått betala kilopriset hade det blivit 88 kr! Seven Eleven är dyrt. Det var schysst av dem att låta mig få maten för menypriset, men jag ska nog undvika dem ett tag... Mina finanser är inget vidare.

Eftermiddagen hade vi Live bokstaveringar, 15 st, av Mats. Sedan spela in 15 bokstaverade ord+ 15 tecken. Sedan avläsa 5 filmer från typ youtube och spela in en återberättelse från dem, vilket var rätt roligt faktiskt. Satt och skrattade åt dem filmerna på ett språkprov- det kan inte vara vanligt?
Sedan fick vi en seriestripp på 4 rutor som vi skulle återberätta, det var också rätt roligt. 1h hade vi på oss vilket kändes som mycket ont om tid innan men jag tyckte det var ganska lagom med tid ändå!

Men jag förstår inte varför vi har en döv tentavakt? Är ju jättelätt för oss att fuska om vi nu vill det?!

Fick sms av Johan idag, har inte fått det på månader! Blev så glad! Ny mobil och nytt simkort har han så nu kan han bli nådd!
Förresten hoppas jag att ni vet att han förlorat min comviq-telefon? Alltså, mitt comviq-nummer (073..) går ej att nå. Så ring på 070 istället. (Eftersom det nu ringer så fruktansvärt ofta till mig!)

När jag kom hem såg jag 2 avsnitt Gilmore för jag var verkligen SÅ trött. Sedan började jag göra KOMMER. Därefter lagade jag ugnspannkaka till middag, och såg en tredje Gilmore. Sedan fortsatte jag med KOMMER och blev klar! Och gjorde djurläxan också, blev om bävrar. Så nu är det Jojos film som ska repeteras. Imorgon på lunchen måste jag spela in KOMMER, KOMMIT, KOM, KOMMA och efter skolan Jojos film och göra Åsas läxa. För på torsdag ska jag klippa mig och färga håret efter skolan och på fredag jobbar jag. Så, jojos film nu alltså! Bara 20 minuter kvar sedan House, Klass 9a på webbtv och hopp i säng. Gott. Ciao.

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0