Jag 19 år igår!

Ja, igår firade jag att jag fyllt 19 hela år.
Den uppmärksammande kanske ser att det till höger står att jag fyller 20 om 7 dagar.
Detta stämmer.
Alltså. När jag fyllde 19 år för nästan en vecka sedan fick jag en present av min älskade fästman. Att jag när som helst kan avbryta honom i det han gör och be honom att bjuda mig på restaurant och bio. Så igår tyckte jag att nu är det dags. Dock gick det inga bra filmer på bio så han gick med på att dela presenten i två. Att vi tar en hemma variant av presenten nu, och så bjuder han mig på bio senare.

Så igår gick vi förbi Mr Wok i Ängbyplan och kollade vad de hade för käk. Tog en broschyr och åkte till Vällingby där vi inhandlade massa onyttigheter (+ bröd och mjölk). När vi väntade på tunnelbanan ringde vi och beställde en Kyckling Cashew till mig och en Panäng till honom. När vi kom fram var det klart och vi begav oss hemåt.
Vi har aldrig ätit Asiatisk mat på Take Away förut. Kostade 72 kr styck.
När vi kom hem möblerade vi om lite så att soffan och soffbordet vätte mot datorn. Sedan satte vi oss och åt och kollade på Förtrollad. Bra tips Susanna (och Magda). Det var en fin film och helt perfekt för tillfället!
Sedan blev jag gravid. Nej, inte på det sättet! Jag blev så mätt att jag såg gravid ut. Helt sjukt. Vilken jättemage man får! Och ändå märker man inte när man är mätt medan man äter. Jag var mätt när jag vaknade i morse också...
Maten var mycket bra. Särskilt med tanke på pris och läge. Vi kommer köpa därifrån igen. Inte lika bra som China Wang (som iofs är dyrare) men mycket bättre än Mongolian Barbeque.
När filmen var slut kollade vi på Mr and Mrs Smith. Johan hade inte sett den ännu...
Jag råkade lägga mig på mitt favorit diadem som jag fått av mor och far när de varit på Malta :´-( Det var mindre roligt.
Sedan var klockan 00 och vi och våra fullsmockade magar var trötta. vid halv 1 låg vi i sängen och snuffsade sött. Vaknade igen kl 10. Mm, sovmorgon.

Igår innan vi gick och handlade bad jag svärmor och svärfar att inte störa oss under kvällen. Varför, undrade svärfar. För att jag fyller 19 idag, svarade jag.
Han tar upp mobilen och kollar och säger: 5 april? Då fyller väl inte du år?
Nej, säger jag och förklarar.
Det roliga är att han reagerade på att jag sa mig fylla år dagen innan hans sons födelsedag, inte att jag sa att jag fyllde 19, och inte 20. Alltså han reagerade inte på att det var helt fel år!

Så idag fyller alltså min kära svåger 20 år! Helt sjukt. Han heter på msn "inte tonåring längre". Lite sorgligt på ett sätt tycker jag. Och om en vecka är det min tur.... Att inte vara tonåring längre..

Om en halvtimme ska jag träffa Empan så ska vi ut och jogga. Vad har jag gett mig in på! Aja... jag får göra mitt bästa iaf.
Tjao.

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0