Kontakt med döva?

Hur ska man göra egentligen... I förrgår satt en döv kvinna mitt emot mig på tåget, jag vet det eftersom hon snackade i mobil, eller tecknade snarare. Ska jag hälsa?
Igår var det ett dövt par som letade efter systembolaget. De stod vid en karta men verkade inte säkra på hur man skulle gå ändå. Ska man gå dit och hjälpa till?
Vill döva att teckenspråkiga hörande tar kontakt, eller ger sig till känna. Eller vill de helst att man låter bli.
Jag pluggar ju teckenspråk för att kunna kommunicera med döva, så kanske är en dum fråga. Men ändå.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: mamma

Om man kan hjälpa någon så ska man göra det. Hade de varit turister och talat ett främmande språk så hade du säkert visat att du förstått och hjälpt dem att hitta vägen? Det är väl lite värre då man "tjuvlyssnar" på tåget förstås men samtidigt kan det vara jättesvårt att inte lyssna då någon pratar i mobilen och att hon tecknade är ju för dig samma sak? Jag hade nog sagt hej iaf! Kram gumman och du vet jag älskar dig!

2008-04-26 @ 14:57:28
Skrivet i slottsdammet av: Jannice

Håller med föregående talare!:-)
Klart man ska hjälpa de som behöver hjälp..

2008-04-27 @ 06:35:48
Blogg/hemsida: http://jannicejarpe.blogg.se
Skrivet i slottsdammet av: Susanna

Håller med där ! :)

2008-04-27 @ 21:27:22

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0