Lång promis

Nu är jag trött i fötterna. Jag gick från Alvik och hem. I Brommaplan svängde jag av och handlade. Den avstickaren tog 20 minuter (kom inte på vad jag skulle köpa). Själva promenaden bortsett från handlingen tog 55 minuter. Så 10 minuter långsammare än förra gången. Vad skyller jag det på då? Jo först och främst var jag längst bort i tunnelbanan så där förlorade jag en-två minuter. Sedan byggde de om på två ställen så jag fick gå runt lite, men de sinkade nog bara en minut sammanlagt. Sedan åt jag bananer på vägen och var tvugnen att stanna till två gånger för att kasta skalen i papperskorgarna. Sedan var det rätt varmt i luften idag, så blev lite varmare fortare och det är jobbigt att gå när det är varmt.  Jag lyssnade inte på någon musik alls, så jag gick bara och tänkte och klurade ut hur långt det var kvar, istället för att gå i takt till musiken. Doom-Doom. Jag handlade, vilket gjorde att ryggsäcken blev tyngre och därmed jobbigare att gå.
Om jag fortsätter rabbla upp små saker så måste ju alla dessa småsaker kunna förklara varför jag gick långsammare?

Imorgon ska 5 kamrater i klassen åka till Södertörns folkhögskola och ha antagningsprov till teckenspråkstolk, hoppas att det går väl för er alla! (Men jag blir ju rätt förvånad om de inte skulle bli antagna, vi är ju PI bra).
Nu ska jag göra middag. Ikväll ska jag se Triss i trillingar på tv4.

Vad jag behöver och vill köpa:
toalettblock
gympadojjor
andra skor
jeans
smör

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0