Dagens planering gick i stöpet

Dagens ordning såg ut som följer:
Upp och äta frukost
Plocka undan i köket och diska
Plocka undan i vardagsrummet och torka borden
Dammsuga nere och uppe
Skura golven
Vattna blommorna

Färdig

Men det blev lite fördröjning för mellan frukosten och köksstädningen tänkte jag att jag kunde läsa ett kapitel eller två i boken.
Och jag hade kommit en rätt bra bit och fastnat. Jag satt fast med superlim, varken kunde eller ville slita mig loss.
Så jag blev tvungen att läsa vidare tills boken tog slut. Nu är den utläst.
Den var bra. Handlar om en förvildad flicka som ska anpassas till människornas värld.
Men nu måste jag sätta igång och städa. Åh vad jag längtar.


Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0