En farlig kväll i köket...


Dagens middag. Stek, potatisgratäng och hemgjord vitlökssmör. Väldigt gott!


Jag lyckades självklart bränna mig. Jag borde inte få vara i kök. Det är för farligt för mig. Till vänster i bild min nya fina brännblåsa som jag fick då jag råkade skrapa i handen i taket på ugnen, som var 225 grader varm.
Och till höger: ärret från den 22 december 2007, då jag råkade köra upp en halv kökstallrik rakt upp i handen och var tvungen att sy 5 stygn.

Gästen som var här var Sa. Nu har hon "dragit vidare". Klockan är nästan 21 och jag är ledig imorgon. Mycket skönt.
Jag ringde P och erbjöd mig att sitta "internetleverantör"-vakt på tisdag då jag är ledig då. Han sa att det nog inte behövs men om hans plan inte går i lås så vet han att jag kanske kan rycka in.

Empan ringde ikväll och hon är med i finalen i Teatersport på Engelen i Gamla Stan. Hon kan alltså vinna en finlandskryssning för att hon är bra på skådespelande! Hoppas det går bra. Tyvärr åker jag inte in och kollar på.
Vi ska ses imorgon kl 12 istället och ta ikapp! Jag håller tummarna för Empan ikväll!

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0