Som plockgodis

Kollade tvguiden för att se om det är något bra på tv ikväll. Så ser jag att det står Himlen kan vänta som går på torsdagar på tvåan. "Vadå Himlen kan vänta?" tänker jag och är helt övertygad om att det är onsdag idag. Skrollar ner och läser Bonde söker fru, det stämmer ju med min bild av att det är onsdag. Efter det ser jag Medium, vadå?! Sedan går det upp ett ljus att det ju är torsdag idag, och att Bonde söker fru sänder två dagar i rad (nästa onsdag är det julafton vore kanske inte så roligt att sända det då). Undrar vad det är som gör att man blir så där dagvild ibland, fast man mycket väl vet vilken dag det är.

Blev ingen träning idag, men jag har ju faktiskt dammsugit och städat så det får väl gå an. Har ju packat ner träningskläder så skulle ju egentligen kunna ta med dem till jobbet imorgon och sedan träna på vägen hem. Om jag orkar. Men det ska jag väl göra. Får nog bli så. Såja, duktig flicka...

Planer för den kommande veckan:
Imorgon: Jobba, träna
Lördag: Börja med julstädningen hemma, fixa med tvätten, julbord på kung fu-klubben
Söndag: Fortsätta med städningen hemma, pynta mer, köpa julgran enligt tradition med far, besöka farmor, middag hos svärföräldrarna
Måndag: Jobba
Tisdag: Ledig, klä julgran, slå in julklappar om det inte är gjort och något mer som jag har glömt nu
Onsdag: JULAFTON! Halva dagen hos Js familj, andra halvan hos min
Torsdag: Juldagen; i princip hela släkten ska till min morbror med familj- åå så roligt!

Julen för två år sedan, 2006.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: yazmina

riktigt tråkigt att höra. :( livet är som en bergochdalbana, en tid går allt neråt, sedan går allt jättebra! gott nytt 2009! :) <3

2008-12-18 @ 19:21:22
Blogg/hemsida: http://yazminaas.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0