Suck... mitt i veckan

BARA onsdag... Min första tanke igår var nämligen "bara tisdag". Känns lika illa idag. Är trött efter gårdagen. Vaknade inatt och trodde att jag nog snart skulle upp ändå, klockan visade på 4 såg jag efter en stund. Somnade om...

Egentligen var det inte så mycket igår. Vi hade nog tur att det inte var mer, för det var tom mindre än vanligt igår. Men knappt någon gjorde de uppgifter vi är där för att göra. En ny kom dit igår vilket resulterade att en gammal fick ägna all uppmärksamhet åt att lära henne. Och knappt han med något eget arbete förrän denna gick hem kl 16.
En arbetade bara förmiddagen, en bara eftermiddagen. En var på läkarbesök under några timmar på dagen. Två arbetade med ett projekt. Kvar var jag och M. Två stycken som båda fortfarande är relativt nya. Visst vi hanterar ganska mycket men det finns en hel del svåra frågor och fall där vi inte vågar göra något. Och det var vi två som alltså gjorde mest igår. Dessutom blev vi två lämnade helt själva på våra kollegors lunch (de tog dessutom för lång lunch!), och bara jag har en fungerande telefon vilket betydde att jag fick svara på alla inkommande frågor. En av dem riktigt knepig. Fanns ingen där just då som kunde besvara den frågan, roligt... Satt alltså mest i telefon den timmen och jag fick inte mycket gjort. Kvar har vi M som kunde arbeta på. Är det konstigt att två stycken som jobbat endast ett par månader inte klarar av att göra samma arbete som 6-10 man brukar hinna med på en dag? Nej, egentigen inte. VIlken dålig planering....
Men nästan alla stannade kvar lika sent som jag, och några minuter senare också, så de sista 2 timmarna jobbade alla på så mycket de kunde. Och då ringde ju ingen på telefonen heller, för alla andra hade ju slutat kl 17.

Jag längtar tills dagen är över och över halva veckan har gått! Imorgon kväll blir det middag med några släktingar, ska bli roligt! Sedan fredag, och sedan 4 dagars helg! Åååh vad skönt!

Förkylningen hänger kvar men jag blir bättre och bättre.
Nej nu msåte jag dra egentligen,men har en macka kvar och ska borsta tänderna sedan... Ciao.
Ha en trevlig onsdag!

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0