Min natt

Igår var jag uppe cirka 10 timmar. Av dessa var jag aktiv sammanlagt en timme ungefär. De andra 9 låg jag på soffan och halvsov, slötittade på tv eller mumlade med J. Vet tex pga det att Sveriges damer i skidskytte kom på 9 och 19 plats, för jag såg den tävlingen. Var det mest vettiga att se på just då... Dessutom åt jag en liiten fralla och pyttelite pasta med ost och skinksås. Det var allt i matväg. Kunde inte äta mer. I godisväg klämde jag i mig kinapuffar och en påse med godis från Lidl... Men hellre det än inget, eller?

Sedan, efter gårdagkvällens inlägg, gick jag och la mig i sängen. Somnade nästan direkt. Sedan, när J skulle lägga sig, började jag typ hallicinera. Nej men jag var drömmande och vaken. Vet inte riktigt hur det ska förklaras. Iaf talade jag i "sömnen". Det var nämligen så att jag var i kön i en affär. Med en vagn, sådan där låg och platt som man kan rulla runt med på IKEA, och på den vagnen låg jag och benen hängde utanför och sprattlade. Sedan var det lite varor brevid mig också. Det var bara det att jag ville handla fler saker som jag inte nådde, eftersom jag låg ner. Så jag säger till J (på riktigt) att han ska ta ner det där från hyllan.
- vadå, undrar han.
- jaa. Men jag når ju inte! Jag ligger ju här nere, så jag når ju inte!
- va?
- jaa, där uppe. Men jag ser ju inget! Ge mig det bara!
- vad för något?
- det där! På hyllan! *jätteirriterad*
- ehm Sara...
- jaa men det här kan ju inte vara allt! Eller hur!!
- vadå allt?
- ja, det jag ser härifrån! Det kan ju inte vara allt?! Det är ju bara hyllor här och här. Det måste ju finnas där också *viftar pekande med vänsterarmen för att visa vilka hyllor jag snackar om. Karln verkar ju blind!*
- ehm..
- ja eller hur?! Det kan ju inte vara allt. Det måste finnas mer! Men jag ser ju inget för jag ligger ju här!
- jaha... *han börjar skratta*
- vadå?! Det måste ju vara större, det kan inte vara så här litet!
- hur litet då menar du? *han försöker hålla sig för skratt*
- jaa som det här rummet är..! *börjar vakna och inse vad jag håller på med*
J skrattar bara och jag börjar vakna upp och börjar också skratta åt mig själv...
J inflikar i efterhand att jag hade varit förbannad för att en annan dam hade fått hjälp men J kunde minsann inte hjälpa mig. Den delen har jag inget minne av, men han minns det tydligt hur jag snackade om den där damen.

Men idag mår jag bättre än igår och arbetsdagen gick bra! Visst är jag förkyld, men inte så illa som det har varit...

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Emelie

HAHA! det här var det roligaste jag har läst på länge! ;)

2008-12-08 @ 21:46:42
Blogg/hemsida: http://downinblack.blogspot.com
Skrivet i slottsdammet av: ♥ Mamma Jessica [19 år och en dotter på 5 år]

Tack så mycket :)

2008-12-09 @ 10:02:33
Blogg/hemsida: http://jyees89.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Emma

Hahahahaha Sara !!! Jag skrattar ihjäl mig !

2008-12-09 @ 11:13:24
Blogg/hemsida: http://memzz.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0