Bildkalas från helgen

Ska fixa bilder, sedan är det dammsugaren som jag har stämt träff med... Kan ju inte bara dumpa honom.

Från KungFu-klubben igår!

Många av de som tränar där


Inte traditionsenligt svenskt julbord direkt


Maten

Sedan började de spela på konstiga instrument, men de var vackert faktiskt. Även om Sifu inte trodde oss när vi sa det.


Johan lekte med sina kamrater på klubben :-D


Sedan åkte jag hem till Sa och vi gav oss på att laga mat.
Te.x. en jättefin och god sallad:

Till det gjorde vi Potatismos på pulver och Falukorv. Sa glömde dock bort att det ska vara ett visst antal dl vatten till en påse pulver, dvs 5 dl. Hon fyllde en hel kastrull och hällde i pulvret. Det var den sista påsen också. Sedan brände jag vid falukorven. Så vårt huvudmål såg ut så här:

Sa hällde ur potatismoset ur kastrullen, illa illa. Men vi åt det. Det mesta iaf.



Idag köpte jag och far gran enligt tradition. Vi köpte en söt, ganska liten gran. Vi tog pappas favorit för en gångs skull för jag hittade ingen bättre. Hade velat haft en lika söt men något längre. Men det fick bli denna. Pappa lycklig som fick välja för första gången på typ 15 år... Dock kom L på oväntat besök och förstörde mina planer. Så åkte hemåt direkt när vi lämnat av granen hemma.
Åkte till Vby och köpte mig en tunn, svart polotröja i skönt material för 98 kr på H&M. Kunde unna mig det tycker jag, så som jag snålar.


Sedan satte vi igång med städningen. Bland annat tog jag och sorterade in den rena tvätten i våra garderober. Så här mycket tvätt var det:

Från två vinklar.

Och efter en timme var det bara en obäddad säng kvar:

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0