Jag får inte upp den!

jag köpte en jätteburk med smörgåsgurka igår. Det är i en glasburk och totala vikten är 1550 g, men bara gurka är 850 g. Är ganska mycket alltså. Så,vill ta en macka med gurka till mellis men jag lyckas inte öppna burken. Gick över för att se om svärfar kunde (såg bilen) men han pratar i telefonen så vill inte störa. Gick till min svägerska och bad henne försöka. Utan resultat. Sedan testade vi med att spola i varmt vatten, försöka med kniv (båda två). Men vi får inte in någon luft i burken! Helt omöjligt verkar det. Svärfar pratade i telefonen fortfarande när svägerskan skulle på träning så gick därifrån. Ska se om han kan öppna den iaf. Vill ha!

VARFÖR gör man burkar som är så svåra att öppna?! Och hur gör man för att öppna dessa omöjliga ting?!

Dialog, svägerskor emellan:
- Tack för hjälpen iaf.
-Vet inte om jag hjälpte något men..
-Du fick mig att känna mig mindre svag...
-Jaha, öhm, varsågod.
-Tack!


Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0