RING INTE MER

Så ringde de och sökte Jerry Patrik igen... för fjärde gången. Dock denna gång från utlandet.
-Hej
-Hallo?
-Hej?
-Hello, do you have Jerry Patrik.. *oljud*
Blev lite chockad av att det var engelska
-Eeh.. no... he's not here...
-When do you expect him to be back?
-Eeh... it's wrong number...
-Oh. May I ask, is it Sweden?
-Yes
-Stockholm?
-Yes
-Ma'am, may I have your adress?
*HELL NO tänkte jag*
- Is it 9..6...8... *frågade hon vidare*
*Vad sjutton har jag för adress nu då?!*
-Eeeh. No.
*Hon fortsätter försöka uttala den svenska adressen. Vet inte vad hon sa men inte lät det som något som skulle kunna vara min adress iaf...*
-No. That's not mine.
-Oh. Alright. Bye then...
-Bye
-Bye...

Sen var Johans första kommentar: Hehe.. vilken bruten engelska du har.
Tack för den!
Han ångrade sig ganska rejält för den kommentaren. Jag har ganska dåligt självförtroende vad gäller att tala engelska. Var inte direkt högsta prioritet för mig. Men Johan är så van vid att jag är Queen på allt, som han sa. Rejält bra på det jag gör. Men just engelska är det inte så och jag vet att jag uttryckte mig fel och uttalade fel  på vissa saker i samtalet men jag var så chockad över det och ville bara få det överstökat. Bättre att säga något än inget alls, och hon förstod mig ju iaf... Så mycket bättre på att skriva. Har dock inte rättat mina fraser i återgivningen utan det står så som jag sa det... Inte direkt mångordig :-)


Vilken dålig vecka det har varit alltså.
-Först blev, åtminstone, två av mina vänner rejält sura på mig. Pikarna har inte kunnat undgås.
-Sedan har Johan och Micke ett rejält bråk som ledde till att de inte pratar med varandra alls och vi får inte gå genom hans rum när vi ska tvätta utan måste gå utevägen..
-Sedan dör Zeb.
-Sedan slänger Johan ur sig en dum kommentar på en rejält svag länk för mig.
-Och så har jag PMS dessutom, även om jag tror att jag skulle bli rätt ledsen för allt det här utan att ha det...

Ska till skolan imorgon och plugga för språkprovet, det går ju inte direkt något vidare det heller...

Enda bra är att mamma fyllde år i måndags. Vi ska gå på bio och shoppa på lördag också. Vi behöver det. Vi mår inte jättebra...

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0