Varför?

Varför? Varför? Varför? Varför?
Varför är det alltid så?
Varför?

Alltså. Du saknar något. Letar men hittar det inte. Väntar en evighet utan att det dyker upp. Köper nytt. Hittar det gamla.
Varför är det alltid så? Varför?

Saknat tändare och tändstickor sen strax efter jul. Letat i princip överallt. Hittade inte. Gav upp för någon dag sen och köpte en sådan där avancerad braständare. Idag, flyttar på papperskorgen under skrivbordet och där ligger ju tändaren. Varför hittade jag den inte under denna månad jag har saknat den? Varför?

Tidigare: Hittade inte mitt smink. Var utan i typ en månad. Letade som en tok överallt. Köpte nytt för flera hundra kronor. Dagen efter hittade jag mitt gamla smink i en låda jag aldrig använder. Jag hade snabbstädat och visste inte vart jag skulle lägga sminket, la det i den lådan där det var gott om plats och glömde bort det. Jag använder den ju aldrig så tänkte inte på att det skulle vara just där... Det är så typiskt.
Och det slår aldrig fel.

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0