Dah

Jag skulle ha tagit en fika med Sandra idag efter hennes jobb, eftersom det inte blev av igår. Men hon fick jobba längre än planerat, och en fika vid fem tiden låter ju inget vidare i middagsperspektiv. Så vi får skjuta upp det igen!

Idag är Johan med sina kamrater från KTH och leker, jag tror de skulle göra lite plugga först också... Men sedan ska de spela på DL (Dragons Lair). De/ Johan är där mycket numera så är väl ett bra ställe att spela på.

Istället för Sandra ska jag ta och besöka mormor. Morfar är flyttad till Dalen sedan igår och han får besök idag av några av hans barn, medan mormor inte får något besök. Så jag och mor åker dit istället. Jag funderar på om man skulle köpa frukt och göra en fruksallad där, som snacks liksom. Istället för fikabröd. Låter ju gott faktiskt.
Nu blev jag lite hungrig, hm.

Frukost, hur blev det med den nu när vi icke hade något hemma? Jo, vi snyltade på Johans familj. Vi har blivit ditbjudna på middag två gånger, jag har tackat ja till en. Men bortsett från den enda middagen (Johans två accepteranden) så har vi inte snyltat något alls på dem. Och om de ringer och frågor om vi vill äta med dem senare, så är vi ju där som gäster, det är iaf så de behandlar oss. Så snylta är det väl inte direkt då.
Men nu fick vi faktiskt ta lite bröd (frågade först) och pålägg och så. Jag tog med egen apelsinjuice. Och sedan satt jag ensam i deras kök och åt bröd med skinka och läste deras SVD från pärm till pärm, eller första till sista sida är kanske mer korrekt när det är om tidningar men men..
Så jag tycker vi sköter vår utflyttning bra. De är däremot förvånade, de trodde inte att vi skulle gå från att äta middag hos dem nästan varje dag till nästintill aldrig. Därför snackade de om att vi skulle ha matvecka hos dem trots att vi skulle flytta ut, men jag och Johan vägrade. Ska vi flytta, så ska vi göra det också.

Dock är det två hinder i det här fallet. Ett, Micke måste få en egen ringklocka. Jo han har börjat använda den dörr som i första hand är avsedd för oss. Det är okej, det är lugnt. Men när hans komisar ringer på ringklockan ringer det I vår lägenhet, vilket hörs igenom till Micke. Men detta är irriterande om det INTE är till oss, som ringklockan visar på. Egen ringklocka, eller lär dina vänner att knacka på rutan till ditt rum för att bli insläppta! Fett störande.
Två, Micke kan inte komma uppspringande i vårt vardagsrum bara för att vi glömt låsa dörren. Är dören låst knackar han, är den det inte kommer han bara upp. Det funkar inte, han måste alltid knacka, alltid! Jag vill inte ha min blivande svåger springande i min lägenhet in och ut som om han bor här för det gör han inte. Det här är faktiskt en egen adress och därmed ett annat hem än det han bor i. Det är inte så svårt, det är bara att knacka och invänta svar. Det gör ju alltid jag när jag ska besöka honom/ gå igenom hans rum, oavsett om dörren är låst eller inte.
Så det så.

Nästa= fixa och dona lite. Sedan kanske jag hinner läsa lite mer Pottan och sedan till mormor!


Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: bella

Usch va störigt :o ni borde säga till honom att det är er ingång ju.. ni gjorde ju inte så ^^

2008-01-08 @ 16:12:24
Blogg/hemsida: http://thisdreamisover.blogg.se
Skrivet i slottsdammet av: Sara

Jo, men han har ju också garderob och toa där så hallen kan vi inte slå ur honom. Tyvärr är vi också tvungna att låta honom gå in och ut där, men en ringklocka till honom borde vi kunna begära och att han knackar. Men nu åkte han tillbaka till lumpen så lär ju inte bli så mkt problem innan sommaren. Får se hur det blir då.
Ska kolla din blogg nu!

2008-01-08 @ 22:21:10
Blogg/hemsida: http://smuppra.blogg.se

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0