Magical

Vi kom till Fredrik och där var värden själv, Sebbe, VV, Magda, Sandra och Markus. Emelie lämnade återbud samma dag.
Det fanns chips, nötter, chokladaskar, annat godis och massa drycker. Så då var det bara att börja umgås igen. Var ju inte så länge sen för jag träffade alla utom Magda i lördags men ändå. Nyår och alla damer hade klänningar och alla herrar skjortor, mycket stiligt. Vid halv tolv gick vi mot Tippen och skulle jubla in 2008 där. En halvtimme till godo, för en promenad på max 15 minuter i vanliga fall.. Vi kom dit precis tolv. Det berodde nog mest på några som ville smälla lite på vägen och gick långsamt framåt. Vi var på tippen i en halvtimme, där man hade utsikt över hela staden i princip. Det var fint med alla raketer. Och som om någon fe svängde lite på sitt trollspö började snön falla, precis vid tolvslaget. Magiskt. Inte ens nöflinga på hela december tror jag men precis då typ alla var ute och tittade på alla färgsprakande fyrverkerier så kom den. Efterlängtad. Vacker.
Sedan gick vi tillbaka till Fredrik, det tog nog ännu längre tid. En utbränd och dumpad bil i skogen blev offer för killarnas "jag har aldrig sparkat på en bil" och "jag har aldrig hoppat på ett biltak". Nu har de sparkat på en bil, och några av dem har hoppat på ett biltak. Fredrik var väldigt på lyset på vägen och med kommentaren "spelar ingen roll hur full jag är, jag kommer alltid hitta hem" så följde vi honom på vägen, fast han svängde höger där vi föredrog vänster. Hem till honom kom vi iaf till slut.
Vi spelade Guitar Hero och myste. VV somnade på köksgolvet och Sandra och Markus i Fredriks föräldrars sovrum. Magda i Fredriks säng, tror jag. Och jag, Johan och Sebbe tog sista tåget hem.

Hade ingen frukost, eller något alls i matväg hemma idag, så åt frukost nu vid 16-tiden efter att ha handlat massa mat för 260 kr och busskort så jag kan ta mig till jobbet imorgon. Vill inte gå upp 6.30, vill inte...
Ikväll blir det spagetti och köttfärssås till middag, yummie.







Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0