Yes, så ere.

Igår var jag hos farmor och hämtade en servis jag fick av henne. Den är jättesöt och jag kommer vara mycket rädd om den! Fick höra massa gamla minnen och tokigheter om mina förfäder. Det är alltid kul att få höra. Jag kan inte riktigt förstå vad de fick utstå för att jag skulle få ha det så här bra. Min farmors båda föräldrar är födda 1888, så de är exakt 100 år äldre än jag. Farfars föräldrar var mycket gamla, farfars pappa var i samma generation som farmors morfar... Aga, pigor, barn utanföräktenskapet, utbrytning, fördomar... Sedan sitter jag här 100 år senare och har det riktigt bra. Snacka om lat jag är också. Det roligaste är att många av farmors släktingar har blivit över 90 år, och var då födda på 1800-talet. Det är riktigt starkt. Hoppas jag har ärvt dem generna! Även farfar har någon äldre släkting som blev 95 år, fast farfar själv blev bara.. 82? 1915-1997.

Idag skulle jag och mor se Fjärilen i Glaskupan, men pga en sak så blev det inställt. Istället ska jag träffa Sandra och vi ska shoppa i stan. Men jag ska försöka vara hemma till 17 så att jag och Johan kan laga pizza ihop! Åååh vad gott!

Snart är det Alla hjärtans dag, blev påmind när jag läste en annan blogg. Vi har våra traditioner och år 4 ska det väl inte bli några ändringar på det. Vi ska gå på vår favorit kina (Kina Wang), jag ska ta wokad kyckling med cashewnötter (yummie! jag längtar!) och Johan tar antingen buffé eller någon a la carte han med. Sedan blir det en härlig film på bio och mys. Alla hjärtans dag är en bra dag! I år är det på en torsdag, bra för jag är ledig på fredagarna ju. Dagen efter fyller Johans mamma år.

Sandra gick hemifrån för typ 10 minuter sen, själv ska jag gå om 3 minuter. Härligt att bo nära stan! Jag vill köpa mjukisbyxor och långärmade tunna, snygga tröjor. Det har jag brist på. Få se om det blir något. Ska ju också köpa ingredienser till pizzorna.Jag längtar efter kinamaten nu! Vattnas i munnen på mig. Är helt klart favorit!

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0