Fredagen

Ja, tur var det att jag köpte frukost för jag behövde ju verkligen det.
Alltså, på torsdagen måste jag ha varit så trött att jag glömde ställa väckarklockan. Vaknade kl 7.19, 10 min innan jag ska gå hemifrån. Attans!
Rusade upp, brydde mig ej om att vara tyst. Klädde på mig, sprang ner och borstade håret och sminkade mig, la ner det sista i väskan, upp och borsta tänderna och iväg. 1/3 dels väg till tunnelbanan kom jag på, glasögonen! Vände, sprang tillbaka, låste upp, sprang uppför trappen och hämtade dem, rusade ner, låste dörren och sprang iväg. När jag var på perrongen var det 1 min kvar till tåget skulle komma!
I Liljeholmen gick jag in på Coop och köpte lunch som vanligt+ frukost. Till frukost blev det en ostfralla och Pucko. En dyrt frukost.
Men jag kom fram i tid!
Satte mig vid datorn och började äta, magen kurrade.
Jobbade på avdelning a i 40 min typ, fick göra det mesta av datajobbet (han är lat?!) och sedan gick jag till avdelning b.
Det var lite mer jobb än i torsdagsmen fortfarande lite. Jag gick hem en kvart innan vi slutade, men många hade gått långt innan (för vi var egentligen kalra med dagens arbete sedan flera timmar).

Jag gick till Liljeholmen och solen strålade!
Åkte röda linjen till Universitetet där jag mötte Robert och vi traskade upp till Wiebke som flyttat men fortfarande bor på Lappis. Sedan kom min Johan och hennes korridorgranne Anwar (?) och vi begav oss till Lappis beach för att spela uno där. Johan är omvänd, han vill köpa en Uno-kortlek. Han ahr varit skeptisk i ett halvår men äntligen, fick jag visa hur det ska gå till. Med de Langheitiska reglerna är det riktigt skoj. Eftersom Anwar inte kunde mycket svenska blev det till att snacka mycket engelska, bra övning :-P
Jag, och lite Johan, fotade så bilder kommer!
VI satt där rätt länge och spelade. Sedan gick vi mot Lappis igen och Robert gick hem, Anwar gick in till sig och vi tjejer visade Johan hur det ser ut på Lappis. Han tyckte det verkade bra att bo där. Satt och snackade med Wiebke på hennes rum ett tag och sedan drog vi hem, strax före halv 23. Var väl hemma strax efter 23, åkte moppe.

Jag kollade mailen och sedan la jag mig för att läsa de sista sidorna i boken, nu är jag klar! Måste välja en ny bok.
Sedan somnade jag djupt.
Bara 5 arbetsdagar kvar...

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0