Goda middagen

Idag bestämde jag och Johan för att laga kycklingwraps med potatis, rödlök och currydressing med äpple till middag.
Klockan närmade sig 5 då vi åkte iväg med moppen och handlade det vi behöve. Men vi köpte ingen potatis, för 6 potatisar kan vi låna av hans familj nu när de är bortresta.
Kommer hem och ska sätta på potatisen. Finns inte en endaste liten potatis någonstans. De tog med sig all potatis när de åkte!
Attans.
Johan få i uppgift att steka kycklingen medan jag går och handlar potatis, motvilligt. Går dryga kilometern till närmaste affären. De har en 2 kg säck potatis med bäst föredatum 8 juli 2008 och typ 10 små sketna potatisar som alla var gröna.
Bra där. Får vända hemåt utan något. Ringde Johan på vägen som suckade men sa att han kunde ta moppen och åka till affären då. Så när jag kom hem bytte vi av och han åkte medan jag gjorde dressingen och hakade rödlöken.
Ringde farmor också. Snackade i 25 minuter. Johan kom hem och jag skalade potatisen och hade satt på vatten att koka så det gick rätt fort. Klockan 19 var middagen klar. Över en timme senare än planerat. Denna mat tar egentligen bara 15 minuter att tillaga.
Och jag som var sååå hungrig. Och Johan också.
Men gott var det!

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0