SLbekymmer

Har man otur?
Ja.

Slutade 15 minuter tidigare för vi hade gjort klart jobbet då. När jag kommer till Alvik passerar mitt tåg, missade precis.
Aja, 7 minuter till nästa. Jag var där strax före 17.30, aja är iaf hemma till 45.
Visst hurru.
Ett Åkeshovs tåg kommer.
Väntar, 3 min till hby strand. Läser lite.
Tåget rullar in. "Tåget tas ur trafik pga vagnfel. Avstigning för samtliga. Tåget tas ur trafik." Hurra.
7 minuter till. Beräknad ankomst var nu 45, hemma typ 5 i alltså. Aja...
Mamma ringer.
Hon sitter på ett tåg i St Eriksplan, de är stilla. Har hänt en olyckshändelse i Thorhildsplan. De ska bryta strömmen.
I Alvik säger de ej ett ljud. Förrän efter, ja minst 5 minuter.
All trafik mellan St Eriksplan och Alvik är stilla. Ersättningsbussar däremellan beställdes. Till stan var det okej.
Vår skylt i Alvik visade: Åkeshov 7 min.
sen, Åkeshov 8 min.
sen, Hässelby strand 9 min
sen, Hässelby strand 12 min
sen, Hässelby strand 2 min
sen, Hässelby strand 3 min
sen, Hässelby strand 2 min
sen, Hässelby strand 1 min i typ 3 minuter.
Typ.

Sedan, när tåget kom, kl 17.55 stod det där i ca 3 minuter. Rullade från Alvik kl 17.58. Kom hem 10-15 minuter senare än om jag gått kl 17.00. Nu fick jag ju vänta på tåget i 30 minuter. Och jag som trodde att jag skulle få komma hem tidigt för en gångs skull!

I St Eriksplan uppmanade de först att folk skulle söka alternativa vägar, sedan beställde de ersättningsbussar. Mamma tog en buss till Karlberg och tog Pendeltåget hem.
Hurra. SL höjer priserna och höjer ytterliggare en gång och igen, men vi får inte ut något av det.
(Jag vet att det var en olyckshändelse, men ändå jättestörigt!)

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: a friend igen

ja trist att de drar in på vagnar och att det inte går tåg, t-bana, bussar och tvärbanor lika tätt men ändå kostar lika mycket nu på sommaren som på vintern och så kan de inte sköta en enda olycka utan att halva stan stannar i rusningstrafiken!!!??? Nån beredskap måste väl ändå finnas!!!

2008-07-22 @ 19:29:59
Skrivet i slottsdammet av: Sara

tycker det....

2008-07-22 @ 19:34:55
Blogg/hemsida: http://smuppra.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Susanna

haha roligt, synd att vi inte såg varandra då. Hade vi kunnat ta sällskap i den roliga väntan :P när kom du hem då?

2008-07-22 @ 20:17:57
Blogg/hemsida: http://bubocorax.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0