Kyckling. Och varför just idag?

Gissa vad? Jag vaknade kl 3 inatt igen.
Och Johan slocknade under Morden i Midsomer igår i mitt knä, så han vaknade faktiskt före mig i morse och väckte mig fem minuter innan klockan min skulle ringa, så att jag fick vakna av lite mys istället för en skränig låt (har ju Bandit som radiostation-usch!).

Var i tid iväg men missade tvärbanan precis, såg den åka iväg, så missade bussen och kom fram några minuter efter halv igen...
Dagen har gått bra. På förmiddagsfikat gick jag faktiskt själv, det var skönt för jag gillar att vara för mig själv ibland. Så jag gick ut på parkeringen nedanför och satte mig i solen och försökte mig på korsordet och sudoku. Korsorden går inget bra längre, ett par veckor klarade jag ju nästan varje dag... Nu har jag inte klarat de senaste 5 gångerna jag försökt...
Åt en halv banan också, men den var inget god så kastade den.

På lunchen gick jag ut med Lisa och Ann till Greken. Jag åt kycklingspett, ris och tsatsiki. Men jag är inte jätteförtjust i grekiskt, inte tsatsiki. Men spetten var helt okej, men inte mer än så.
Åt kycklingsallad till lunch i måndags och tisdags, kycklingspett idag. På fredag har jag och Lisa bestämt att vi ska luncha på en Sushirestaurant i närheten, jag gillar ju inte sushi men de har goda kycklingspett där...
Jag måste äta något annat än kyckling till lunch imorgon!

Jag råkade höra min chef och min handledare snacka om mig och frågade vad de snackade om. Chefen ville att min handledare idag och imorgon (på eftermiddagsjobbet) ska föra statistik över hur mycket jag gör och vilka fel jag gör.
Hade redan gjort typ 20 stycken då, så blev ju lite nervös. Tog det lugnt men man blir ju lite påverkad av det.
Så i slutet hade jag gjort 39 stycken på bara några timmar, det är rätt bra tror jag. Och 7 fel. Och 3 av dem har jag ALDRIG, inte ens första dagen, gjort. Och så gör jag dem idag, just nu. Så dumt! Jag vet ju att man _inte_ ska göra så!
Attans också. 4 fel hade sett bättre ut.... Då hade jag haft 10% fel, istället för 18%... 18%! Det är ju nästan en av fem stycken.
Men en dag imorgon också, ingen press...!

Mor och far är hos morfar nu och ska ta hem mormors säng. Jag tänkte åka dit efter jobbet men i förmiddags kände jag att jag inte orkade. Sedan undrade Sandra om vi skulle ta fikat ikväll, men jag orkade inte.
Vi bestämde iaf imorgon efter jobbet. Så då ska vi fika. :-)

Nu ska jag göra middag, sedan ska jag nog läsa lite för har inte orkat läsa något de senaste dagarna, och sedan är det matchen Turkiet-Tyskland. Heja Tyskland!

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: gissa

jag gillar också att vara ensam på rasten ibland.

2008-06-25 @ 21:42:57
Skrivet i slottsdammet av: Emily

svar på kommentar: Då är du inte den som kollar på Våra Bästa år va? :P

2008-06-25 @ 22:19:25
Blogg/hemsida: http://emali.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0