Strömavbrott

Jag vaknade i natt med ett ryck kl 2.40. Strömmen gick- och det hörde jag. Attans.
Händelseorning:
1. Måste ner och hämta en mobil för att ställa klockan nu när väckarklockan inte fungerar.
2. Måste ta på mig morgonrocken.
3. Kan då när jag ändå är där kolla om gatlyktorna lyser, dvs är det bara huset eller hela området?
4. Micke knackar på dörren när han hör att någon är uppe. Vi pratar en stund i skenet av hans monsterficklampa. Han hade suttit vid datorn, sommarlov har han ju...
5. Dags att lägga sig, upp igen.
6. Kan ju lyssna på radio i mobilen och se om de säger något om omfattningen/felet?
7. Gör det. Inget speciellt. Kommer på att jag borde vänta till 3 nyheterna. Lyssnar på Ekot. 11000 abonnenter i mina områden är drabbade. De felsöker men hittar det inte.
8. Somnar, men sover oroligt.
9. Vaknar av att strömmen kommer tillbaka kl 4.10. "Skönt! Nu blir inte all mat vi handlade igår förstörd!" Peppar, peppar, ta i trä. För när jag tänkt klart tanken efter ca 20 sek försvann strömmen igen! Men!
10. Somnar, men sover oroligt då jag är orolig för maten. Johan däremot sover på som om inget har hänt...
11. Vaknar av mobilen. Väckarklockan är ström igen men blinkar något konstigt siffertal, minns ej vilket. Upp coh dusha och iväg till jobbet... På God Morgon Sverige sa de ingenting om det...

Och jag som ville ha mycket sömn i natt så att jag orkar!
Och detta var andra strömavbrotten på en vecka. Förra tisdagen på jobbet på Söder och nu det här...
Härligt härligt...

Ringer mamma på morgonen på väg till jobbet, hon borde ju vara på väg hon också. Det var hon inte, hon var hemma.
Morfar fick ont i hjärtat i natt (andra gången) pga sorgen och fick åka in på SÖS så mamma och moster var där. Mamma kom hem vid 4 och moster än senare. Båda sjukskrev sig idag.
Åh, denna natt. Denna ljuvliga natt, som vi kallar Bella Notte.... Eller?

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0