En annan plan av lördag

God morgon gott folk!
Det blev ju inte riktigt som jag planerat igår kväll, men det blev bättre så det gör inget.
Jag mötte Sandra och Susanna i Vby då de skulle handla godis ochs edan tog vi bussen hem. Båda har gjort manikyr och hade så fina naglar så jag gnällde lite och berättade att jag ville måla naglarna men att när jag kollat vad jag hade för nagellack hemma visade det sig att jag hade bara genomskinligt och blåglittrigt. Inte så roligt. Så jag fick låna av Sandra! Härligt med färg alltså! Mörkrosa kan man nog beskriva färgen som.

Sedan kom även Sebbe till Sandra. Vi satt ute i hammock och solstolar och myste. Var ju varmt ganska länge.
Sedan kom Koski också, han bor ju på samma gata så var inte så långt.
Och efter ett tag kom Magda och Rasmus.
Vi plockade fram lite ljus så vi kunde se i mörkret. Vi spelade kort, både (för att vara politiskt korrekt nu då) slav och president, och Bluff stopp.
Sandra visade stolt upp sin tatuering för alla och alla tyckte att den var fin!

En insekt gjorde sitt livs misstag igår. Han (kul att jag förutsätter att det var en han som gjorde misstaget) flög rak ner i ett ljus och fastnade i stearinen. Vad ska man göra?
1. Han kan i princip direkt ha dött av värmen.
2. Han kan ha drunknat.
3. Han brinner upp så småningom.
4. Om han tags upp så torkar stearinen och han kan inte röra sig.
Stackars dumma insekt. Stor var han också. Och ingen visste exakt vad det var för något...!

Och så det bästa avslutet på Maj månad, eller, då det var efter klockan 00, den bästa början på Juni. Johan hämtade mig på moppen vid halv 3 tiden. Är inte det väldigt sött? Han åkte hemifrån och tog med sig en tjocktröja till mig (och hjälm så klart) och körde hem mig. Det är min älskling det!

Och nu en bild på Sandras nya tatuering som jag själv tog, mästerfotograf:


Förresten gick jag 20 156 steg ock 17 km igår! Resten av statusen minns jag inte....

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Jannice

Reagerade direkt på "Vi plockade fram lite ljus så vi kunde se i mörkret" Är det mörkt på natten där nere? glömt Här är det ljust hela tiden..

2008-06-02 @ 07:52:33
Blogg/hemsida: http://jannicejarpe.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Sara

haha det blev mörkt i 1-2 timmar typ, men vid 2-tiden var det ljust igen... Sen värmer ju ljus lite :-P

2008-06-02 @ 10:30:17
Blogg/hemsida: http://smuppra.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0