Lång dag.

Halloj halloj.
Idag har jag jobbat från 8.25-17.30. Vid lucnh bytte jag avdelning och de låg efter, mycket efter.
Jag gick till jobbet från Liljeholmen och tillbaka när jobbet var slut. Hade tur och slapp regnet båda gångerna!
Idag var jag ju även på säkerhetsinformationen, den var lite avskräckande. Bara en massa "gör inte det här för det leder till sparken med omedelbar verkan och du får aldrig komma tillbaka till ****världen igen" eller "de loggar varenda knapptryckning på datorn så tänk på vad du gör" eller "när du är ute på nätet är det (det här företagets namn) som syns ute så tänk på att du är ute i vårt namn, även om du skriver något i ditt eget namn".
osv.

På vägen hem var tvärbanan försenad. När jag väl kom fram till Alvik möttes en perrong full med folk (har det hänt något?) och ett Hby Strand-tåg kom inrullande och var fullproppad med folk i. 15-20 pers stod utanför varje dörr i försök att komma in, en del lyckades. Jag försökte inte ens.
Sedan följde två tåg med slutstation Alvik, som fyllde på med ännu mer folk på perrongen. Hurra.
Sedan kom ett Åkeshovståg. Det lyckades jag ta mig på. Mötte Johan i Brommaplan och vi handlade en hel del. Dyrt blev det. Men nödvändigt.
Så åkte vi moppe hem (skönt, slapp man trängseln). Hem och laga mat och har nu snackat en hel del på msn med en blivande svägerska åt andra hållet, Jannice- brorsans färstmö och Lovis moder. Och så ser jag matchen med ett öga också. Mellan Frankrike-Italien, ojojoj!
Och innan dess såg jag ett program med en kille som startat en gosskör i en skola i England som har inriktning idrott. Sista avsnittet och de uppträdde på Albert Hall, och de var faktiskt vackert, duktiga gossar!

Nu ska jag göra en matlåda och lägga mig för att läsa. Igår var jag i säng kl 21.28. Det var länge sedan sist!
Missar ju tyvärr 1½match varje kväll nu, men jag orkar inte annars... Men imorgon ska jag iaf se första matchen (Sveriges)!
Tjao!

ps. Igår blev det straxt över 8000 steg. Idag går det lite bättre, men fortfarande inte godkänd än!

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0