jajamensan!

Johan och Micke har åkt iväg på träning och innan det tillagade Johan stekta ägg till oss. Blir lite snabb och tidig "middag" men alltid något :-)

Hoppsan, Johan glömde tydligen stänga dörren där nere efter sig för nu åkte den igen med en smäll. Tur att man inte har småbarn eller djur som kan klämmas när sådant händer...

Johan och Micke ville till ÖB i Vby idag. Så jag gick dit och ringde när jag hade ca 20 minuter kvar så att de skulle komma dit med tunnelbanan typ samtidigt. Jag gick en omväg. När jag kom fram ringde jag. Då hade de precis gått på tåget här i Ängby... Så gick dem till mötes och sedan tillbaka. Jag inhandlade schampoo och balsam, för 15 kr styck och 2 st 100gr 70% chokladkakor fån märket Baron(?!) för 5 kr st.  Sedan ville pojkarna in på Lidl men dit fick de gå själva, för jag ville till Vbys torg och kolla om de har Jordgubbar. Det hade dem. Både belgiska för 25 kr litern och svenska för 35 kr litern. Vad tror ni jag valde?
Belgiska är ju billigare, och jag har ju inte råd att slösa. Svenska brukar man säga är godare, och ur miljösynpunkt är svenska bättre för de belgiska har antagligen flygits hit. Kan ju tillägga att de såg lika fina ut ungefär.
Det blev svenska. 2 positiva argument mot 1.

Så fast det är måndag är det fest som gäller ikväll. Eller fest och fest men mys iaf. Se på tv kl 20 och då tänkte jag ha plockat fram choklad fondue som jag fick av Sandra, Susanna och Markus i födelsedagspresent. Nu ska den testas, har nämligen gått och väntat på att det ska börja säljas jordgubbar och suget ska infinna sig så att det kan bli det första jag testar. Mmm... jag längtar. Så förutom det värmeljus som ska smälta chokladen tänkte jag även tända lite fler och sprida ut. Jag är på mysstämnings humör. Hoppas inte Johan har något emot det när han kommer hem ^^.

Jag har nästan kommit upp i mitt minimum mål på stegräknaren, nästan 10 000. Men funderar på att ta en promenad till så att den kommer upp i 12 000 vilket är mitt "nöjd"mål. Orkar inte vandra hur länge som helst men en lite tur kan ju räcka, ett par km bara.

Jag försöker planera hur jag ska lägga upp promenaderna när jag börjar jobba om en vecka. Vill ju egentligen gå typ 30 min på morgonen och sedan 30 min efter jobbet eller så, men jag undrar om jag orkar gå upp en halvtimme tidigare för det... och jag orkar nog inte gå i en timme efter jobbet... Men jag ska fundera på det. Finns ju 45 minuters lunchraster också...

Nagellacket började försvinna så tog bort det idag. Igår plockade jag hem några nagellack som jag haft på mitt flickrum. Så idag målade jag om dem (jag älskar helt plötsligt lite färg på fingrarna) i en rosa färg. Jag kan ju fota och visa, hihi. Jag tycker det är härligt iaf.
Sommar och sol, jag njuter!

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0