Dyra tandläkarbesök.

Idag fick jag gå upp tidigt igen, skulle ju till tandläkaren. Funderade på om jag skulle svänga förbi farmor en stund efter men det fick jag ju glömma. Att laga min lilla tand gick bra, men bedövningen är ju sjukt jobbig! Den har iaf släppt nu så att jag kan stilla hungern. 700 kronor fick min studentplånbok punga ut med, helt i onödan. MEN så kom mamma på att när en bit av den tanden slogs ut i mellanstadiet (på en gympalektion, kasta aldrig stafettpinnar!) så försäkrade vi tanden. Den ditsatta delen ramlade ut i 9an och fick då ordna en ny bit. Nu när jag själv måste betala visar det sig att den försäkring vi tog då gäller just den tanden och till 25 års ålder! Jippi! Jag får nog tillbaka mina pengar :-D

Sedan kom jag hem och satte mig med Kruths bok. Har väl läst hälften av vad somska vara läst till tisdag. Nästan 100 sidor ska man läsa i den boken tror jag (om jag nu räknade rätt :-)). Sedan fick vi många avläsningsområden från lexikonet som ska vara klart på måndag. Och så häften att läsa till föreläsningen på onsdag... Och en film att spela in senast på onsdag. Jag slutar 14.45 på onsdag men har genomgång av föremiddagens språkprov kl 15.30. Men efter det har jag påsklov! Yeey.

Jobba imorgon, därmed upp 6.30. Redan varslat Johan om att jag ska i säng kl 22. Somnade sent inatt igen... Skönt att det snart är lov så jag kan sova ut! Bara en vecka kvar.
Johans familj far till Mo och Barsele över påskhelgen. Mor och far tänkte besöka Roger med familj i Hammarstrand men det blev uppskjutet till helgen efter påsk vilket innebär att vi får en riktig påskmiddag hos dem!
Fast jag längtar förstås främst till påskägget. Mums. Jag vill ha flera! Kanske ska köpa ett till mig själv ;-) hihi.
*Kurr* Jaha, dags att göra något åt magen. Ni får se det som ni vill, sen lunch eller tidig middag.

Gick det bra för Puma och Lotus idag Susanna?


Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: jannna

usch inget kul med tandläkaren

2008-03-13 @ 16:18:29
Blogg/hemsida: http://jannaas.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Susanna

jaaaa, det gjorde det. har varit så orolig hela dagen men nu är dem hemma och har trattarna på sig. såg lite roligt ut när dem först fick på sig dem. men nu leker dem och äter och håller på som vanligt. har tagit ledigt imorgon :P

2008-03-13 @ 17:21:04
Blogg/hemsida: http://bubocorax.blogg.se
Skrivet i slottsdammet av: Sara

Skönt. Sa ju att allt skulle gå vägen! :-D

2008-03-13 @ 21:58:11
Blogg/hemsida: http://smuppra.blogg.se

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0