Hedersrelaterat våld

Sett på Kvällsöppet med Ekdal  precis. Handlade om hedersrelaterat våld. Vad ska man säga? Jag kan inte förstå att kärleken till en dotter/syster inte är större än skammen. Hur kan det ses som skamligt att bara samtala med en kille i samma klass? Jag vet inte det, men så är jag inte i den kulturen själv heller. Har inte direkt stött på den så kan inte riktigt uttala mig om vad som skiljer den synen mot min syn.
De betonade i programmet att det är ett samhällsproblem och inte "deras" problem. Deras som i invandrarna, islamister osv. Utan hela samhället berörs och behöver reagera och agera.
Annars kommer det stå om fler balkongflickor i tidningarna framöver.

För trött för att skriva mer nu men om ni har någon åsikt oavsett om ni är insatta eller inte så skriv den gärna. Vi måste våga prata och skriva om det för att kunna göra något åt våldet.

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0