Kärringar alltså.

Jobbig natt. Lade mig vid 00. Somnade först vid halv 3 tiden. Tänkte på ni vet vad... Vaknade igen vid 5, somnade om vid 20 i 6, vaknade vid 7, 8, 9 och slutligen av väckarklockan klockan 10. Jobbig natt. Johan var mycket trött, han slocknade vid 11-halv 12 tiden i soffan.

Gick upp och tog ett bad, sedan hastade jag iväg för att möta mor på tåget. Vi skulle ju gå på bio och se fjärilen i glaskupan. Biograf Söder.
Börjar bra. Vi köpte en Oscars meny, dvs två dricka och en bacon chips. Jag började äta direkt.
Sedan visade det sig att reklamrullen var trasig så vi fick inte se någon reklam, men var tvungna att vänta iaf. DÅ en del tror att det är lång reklam och medvetet kommer senare... Så vi fick vänta in dem typ.
När filmen började hade vi kanske hälften av chipsen kvar. När det hade gått typ 10 minuter känner jag en klapp på axeln. Tanten två stolar bort (det var en tom stol emellan) hade sträckt sig för att få min uppmärksamhet. Sedan förde hon pekfingret mot munnen och sa "ssschh". Jag blev helt paff. Jag tuggade lugnt, med stängd mun och särskilt mycket lät det inte, för jag hade fkatiskt frågat mamma innan om det lät mycket när jag tuggade och hon sa nej. Visst lite låter det ju men om det är så jobbigt får man ju faktiskt hålla sig borta från biografer där andra människor rör sig för människor låter. Tantens vännina hostade ju en del under filmen, det var ju mycket mer störande! Innan filmen sa mamma en kommentar av dem och talade om dem som "kärringar". Då sa jag att så säger man inte. Efter filmen sa jag till mor att hon hade rätt, de var kärringar. Detta, uppepå allt denna vecka, förstörde en del av min filmkänsla. Kändes som attjag inte fick tugga eller röra mig det minsta för kärringens välbefinnande. Sedan i ungefär mitten av filmen beslutade jag mig för att hon får minsann hyra filmen och se hemma om hon är så känslig- så jag öppnade mina kinapuffar och tuggade på. Men jag kunde inte släppa det utan tänkte på att det är ju en av orsakerna till att ungdomar talar illa om äldre, de äldre tror att världen kretsar kring dem. Så är det inte.
Filmen var iaf bra. Tänk att ha locked-in syndrome, inte kunna göra någonting. Jag njöt att att kunna tugga, men samtidigt kändes det som att jag inte fick.
Kanske överdriver, men det är bara en till droppe i min fulla bägare. Veckan har varit fruktansvärd.
När filmen var slut gick kärringarna iväg och den ena glömde sin sjal. Jag såg det inte, men mamma gjorde, sprang efter och lämnade den. Sedan berättade jag om att hon hyssjat åt mig och mamma sa "jag skulle inte ha sprungit efter med sjalen, hade jag vetat det hade jag låtit den vara". Och jag tyckte att det skulle vara rätt åt dem. Kärringar.

Filmen var iaf bra, som sagt. Men Söder gav mig dåliga vibrationer så lär inte gå dit på ett tag igen. Men personalen var iaf trevlig...

Efter filmen skulle vi åka in till stan, mamma var lite förvirrad över var vi var nånstans men som tur var hade jag koll på läget. Vi åkte till Hötorget och gick i regnet till Akademibokhandeln och rean. Jag köpte en bok till dadde i födelsedagspresent, fyller på tisdag. Mamma köpte en annan bok till dadde och 4 pocket till sig själv (ta 4 betala för 3). Sedan gick vi och fikade, varsin räkmacka, en cola, en kolsyrat vatten och till mig en arraksboll. Summa 200 kr. Dyrt att fika i stan... Där satt vi i 40 minuter och pratade om allt möjligt. Vi skrattade och vi fick tårar i ögonen, vi var allvarliga och skämtade. Sedan gick vi till Åhlens och kollade lite och därefter for vi hem.

Ikväll blir det middag hos Johans familj. Svärmor ringde när jag var på bio så ringde upp och blev inbjuden.
Johan var inte hemma när jag kom hem, inte heller Micke. Då såg jag att jag hade 2 missade samtal från honom (har jag blivit döv?!) och ringde upp. Han och Micke var på ÖB och var på hemgång. Nu är Johan hemma igen.

Ikväll blire melodifestival.


Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Mamma

Alltid kul att träffa dig gumman, strunta i kärringarna, de har nog lika tråkigt liv som de förtjänar. (Och så trista de såg ut) Säkert bittra och avundsjuka när de ser en söt och fin tjej som du. Kram mamma

2008-03-02 @ 13:36:54
Blogg/hemsida: http://askjiaa.bolgg.se

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0