Pappa betalar förlovningsringen?

Ja, min pappa kan vara lite rolig ibland... Medan jag rensade och kollade runt i mitt ganska så tomma flickrum hittade jag två guldringar med små diamanter på. Den ena fick jag av min gudmor när jag fyllde 10 år och för ungefär ett halvår sedan förstorade jag den så att den passar på lillfingret. Den andra fick jag i studentpresent av mor och far och jag satte den på höger ringfinger. På vänster ringfinger har jag självklart min förlovningsring, som alltid.
Jag sträcker fram mina händer mot pappa (handflata neråt) och säger "Vilken ring har jag fått av dig och mamma?"
Anledningen till att jag frågade är för att han oftast bara ger mamma pengar och så köper hon något från de båda, så han vet inte alltid vad exakt han ger. Iaf, svaret blev "den där" och pekar på mitt vänstra ringfinger. "Min förlovningsring?" Säger jag, "har du betalat min förlovningsring?"
"Nä nä jusste, det har jag ju inte, då är det den där" och pekar på höger ringfinger, det rätta alltså.
"Varför inte den?" säger jag och syftar på lillfingrets ring. "Den är för tunn och. Ja. Det är inte den"
Ja lite koll hade han iaf.

Men lite desperat måste man ju vara om man låter sin far betala förlovningsringen :-P Eller...?

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0