Rågsved, en överlevare

Jag såg programmet Vi som överlevde Rågsved på tvåan tidigare idag. Mamma bodde där ett tag men hon var ju inte någon av de coola som tog droger och sådant, så hon överlevde hon också. Men hon kände igen ett par av dem i avsnittet som överlevde. En granne och en parallelklasskamrat.
Pratade med mor och far omväxlande i drygt 45 minuter efter programmet. Mor fick berätta en sann historia från vårt liv, involverande man med vapen, polis, turkos jacka, roade polismän och skrämda grannar. Den ska jag försöka göra om till teckenspråk och berätta på språkprovet. Men hann inte med det idag så får klura på det imorgon. Ikväll ska jag kolla lite fler tecken, sedan är det väl dags att sova.
Lite trött faktiskt.

Johan klipper ut en ritning han har målat av med hjälp av en projektor. Sedan ska han lägga den på den nu svarta tavlan och spreja mer. Men blir nog inget mer sprejande idag tack och lov... De stinker inte här längre iaf. Och är inte ens hungrig nu, tror jag :-S Så det är rätt bra med mig. Hoppas jag kan somna fort sen bara...
Natti.

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0