Rolig!

Ja, jag satte mig här för att plugga (i Johans sköna, dyra datastol). Hann inte särskilt långt. Såg att min växt behöver vattnas och gick ut i köket för att hämta vatten. Väl där såg jag att här behöver det diskas kastruller och stekpannor. Så tar tag i det, och ju mer jag diskar undan desto mer dyker det upp. Jag började iaf med att sätta på diskmaskinen. Sedan två kastruller, båda små, och två stekpannor, en liten och en stor. Två träslevar. Hittade sedan salladsbestick som är i trä, diskar dem med. Ja och salladsskålen kan jag ju ta på en gång. Tänker att jag ska diska ugnsplåtarna men blir avbruten och börjar diska 5-6 knivar. Börjar tvätta köksfönstret. Och diskbänken. Jusste plåtarna var det ja. Diskar plåtarna. Häller massa vatten på golvet. Börjar torka upp golvet. Hm här behöver det sopas (fast jag dammsög häromdan). Sopar. Diskar vidare plåtarna. Ja, spisen har ju sett vackrare ut alltså. Börjar tvätta spisen. Mellan plattorna, på plattorna, knapparna, handtaget till ugnen... Ja och kaklet runt spisen. Var var jag nu då? Jusste vattna växten, så var det. Fyller på lite vatten i en kopp och går och vattnar växten (som jag fick av Bella i inflytningspresent). Kommer på att jag alltid häller för mycket så att krukan läcker igenom och det blir blött på golvet. Går till köket och hämtar en genomskinlig plastpåse och ställer krukan i. Sådär ja. Går tillbaka med koppen jag hade vattnet i till köket. Så, vad höll jag på med innan jag skulle vattna blomman? Jusste, jag pluggade. Usch vad tråkigt.
Går motvilligt tillbaka till datorn för att plugga.
Äh, jag kan iaf uppdatera bloggen först!

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0