Skolkort och skräck

Ja, så vad har blivit gjort idag.
-Vi har tvättat: rött, sofföverkast, lakan, vit 40... *-) kanske hann vi med en till.
Våran torkställning är full, så jag skulle hänga upp det röda/rosa kläderna på familjens torkställning. Står helt ensam i källaren och sjunger Abbas "I've been cheated by you since I don't know when. dododododododododododo so I made up my mind..." osv för mig själv. Plötsligt ser jag en man i bara kalsoner i kanten på mitt synfält. Han säger "Honey.." och någonting mer. Jag kopplar dock inte att mannen är Johan så jag skriker
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH
I en rejält hög volym. Riktigt riktigt riktigt högt skrik. Stackars Johan blev liiiiiite förvånad över mitt välkomnande. Själv blev jag livrädd tills jag uppfattade att det var han. Vem jag trodde att det var, det vet jag inte.

-Sedan har Johan kört 2 maskiner med disk. Goodie :-)

-Vi tog ett bad tillsammans i vårt pyttelilla badkar, mysigt! (Och varmt!)

-Vi har sett ett avsnitt av Eureka.

-Johans familj har kommit hem från norrland. Svärmor kom förbi för att hämta kattskålarna och maten. Johan berättar att han planerat vilka kurser som han ska läsa innan sommaren, period 4. Ingela blir mycket nöjd. Hon ser även att vi håller på och städar vilket, om hon varit en katt, får henne att spinna högt.
Sedan säger hon att ett av korten hon tog, alltså "skolkorten" som tas varje år och stätts upp på Johans farföräldrars vägg på Johan, hans 3 syskon och mig. I år tog vi även på mig och Johan ihop, om den hänger på väggen vet jag inte. Öhm, halkade ur språret lite. Iaf, så sa hon att ett av korten på mig och Johan blivit jättebra och att de skrev ut en kopia på oss som de ville ge mina föräldrar. Så vi gick upp och hämtade det. Det var bra faktiskt. hihi. "Ni ser aldrig så glada ut i vanliga fall" sa min kära svärmor. Nä men, aja.. Kortet på bara mig blev också bra :-)Och det på Johan också så klart! Så fin så! Kanske kan få de hitskickade så att jag kan lägga upp dem? Ska se vad jag kan göra.

-Ja, och så har jag pluggat det jag ska plugga idag!

Allt enligt planerna, nästan. Johan plockade inte undan på övervåningen så har inte kunnat dammsuga....
Aja
Kram på er!

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0