Utdrag om min dag.

Hade samtal med Mats om eftermiddagensprov från igår. Hade typ 10 tecken fel av 30, men en del var inte direkt stora fel utan jag var på rätt väg iaf, eller nästan rätt tecken. Några hade jag fel på. Och några visste jag var fel så det var lugnt.
Bokstaveringarna gick jättebra, han var mycket nöjd med dem. Och berättelsen var också bra, väldigt rolig. Han kommenterade ingenting när vi kollade igenom filmen utan bara skrattade. Så det var nog bra ;-)
Hur förmiddagens prov gick vet jag inte, tror Lena har hand om det men vet inte när.. Den är jag nervös inför!

Första gången vi har Jojo denna termin var imorse, han har ju varit på kurs. Har även fått läxa onsdag-onsdag och onsdag-onsdag veckan därefter. Dvs man får en film som ska avläsas på onsdagen och senast onsdagen därpå ska en återberättande version av den vara inspelad. Föreläsningen kändes rätt onödig. Inget nytt, inget speciellt. Det roligaste (och kanske ända?) var att få se slutet på en berättelse på en film som vi bara sett inledningen på. Den var ganska rolig...

Emelie och Elise berättade Se upp för trappan! Vilken trapapapapapapapapaa? för Jojo, han fattade inte. Sedan förklarade dem den och han förstod men kanske inte direkt tyckte det var kul... Eller?
Tror det är lättare att förstå Se upp för stupet! Vilket stuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuup?

Har satt på ugnen, ska köra in en Stina kyckling där snart. Blir kyckling och ris med gräddsås.. det funkar väl? Tänkte att jag hade currysås hemma men tänkte fel... Köpte 6 bananer och en del annat... 5 nudelpaket för 10 kr tex... Ja. Kalle satt (stod egentligen) i kassan. Han hade somnat halv 10 igår kväll så han var superpigg och överdrivet hurtig. Sånt händer :-P

Jag läste igår om de där soldaterna som kastade ner en hundvalp i en ravin. Klarar inte att se filmen. Usch vilka hemska människor! Hur kan man vara så hjärtlös? Är det sådana människor som blir soldater (som yrke)? Nej, jag vill inte tro att det är så. Fruktansvärt. *brr*

Min fingertopp gör fortfarande ont, tom värre. ett hörn på nageln har nu blivit gult. Antar att det är var. Usch, vad gör man åt det? Det gör ont! Ont att skriva!

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0