Blogga på sommaren

Är väl inte bara jag som märker att det blir mindre bloggande under soliga dagar. Nästintill alla bloggar jag läser har inte uppdaterats på många dagar. Frågan är hur det kommer bli när det är sommar, på riktigt. Kommer bloggarna att dö ut, gå i ide eller liknande. Jag vill ju veta vad som händer i era liv ändå ju!
"Blogga mera- kommentera". Det är mitt slagord.

Ja det är underbart väder här.

Vi var på inflyttningsfesten igår kväll. Det var trevligt, roligt, underhållande ^^
Snackade mycket med en tjej från Grekland, så fick öva min engelska. Dock var det ju lite musik och mycket tjatter så var svårt att höra. På svenska kan jag lätt gissa mig till ordet av sammanhanget men på engelska är det klurigt, åtminstone i början då min hjärna var helt insnöad på svenska. Men det gick bra. Hon var väldigt trevlig.

Fick klart för mig att mina bröder verkar vara mycket otekniska. Läskigt! Hur kommer det sig? Detta handlade främst om datorer, för det var skrämmande hur små kunskaper de hade angående dessa nymoderniteter... Jag tycker inte att jag är så jätteteknisk, men i jämförelse med dem verkar jag vara expert, typ. Jag är rätt duktig men inte någon expert.
Är den tredje brodern oteknisk också, Jannice? För jag hade verkligen ingen aning om detta innan igår! De har gömt det väl...

Jag och Johan missade tåget på vägen hem, så fick vänta i 25 minuter i Vällingby. Men det var okej, inte särskilt kallt. Och jag var inte direkt varmt klädd. Hemma klockan 3.

Idag är det PI varmt. Strålande sol. Gick upp halv 11 stuket. Johan gick upp före, som vanligt. Han var förresten väldigt trött i natt, så han skulle ha passat på att sova ut igår morse för han orkade egentligen inte festa så sent...
Övade lite till språkprovet, passade på innan solen nådde balkongen. Sedan ut och sola lite. Lyckades få med Johan på en promenad till affären en kilometer bort och handla lite och hem igen. Det var jätteskönt.
Idag har jag vit kjol och vitt linne. Somrigt!

Imorgon har jag 3 timmars lektion med min icke favoritlärare. Uschameja.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Mamma

Ja, det här med bloggandet är svårt att prioritera nu när vädret är så fint. Är de så otekniska verkligen? Hade jag ingen aning om. Jag som är ett sådant bra fördedöme på den fronten......Kramizar!!!!

2008-05-11 @ 17:54:17
Skrivet i slottsdammet av: Jannice

ler Nä, Roger steg långt över mina förväntningar när det gällde det tekniska! Han fixar allt med våra datorer och vad gäller annat här hemma, tycker jag han sköter sig väldigt bra! Är lite kräsen på den fronten annars..ler

Alla kan ju inte vara lika bra på samma saker som en själv heller..brorsorna har förmodligen andra egenskaper som du och Roger inte har, eller vad tror du?!

2008-05-11 @ 18:57:34
Blogg/hemsida: http://jannicejarpe.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Anonym

J: Antagligen har de det. Men jag visste inte om det bara, blev en liten överraskning :-P

Bra att Roger kan fixa det som behövs i hemmet :-D



M: Jag hade inte en susning. Som sagt gömmer de det väl :-P

Ja gud ja, du är ju teknikgudinnan själv ;-)

2008-05-11 @ 20:44:43

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0