Med besked

Nu har jag varit på Universitetet med Robert och kollat betygen (innan dess lämnade jag tillbaka provglasögonen). Som jag anade fick jag F(x) på ena filmen på språkförståelsen, dvs ig, på den andra filmen B. På egen produktion C och på tentan C. Så måste göra den andra filmen som omprov. Dock är det ju den 13 juni, då kan inte jag. Så jag hoppas att jag kan få undantag och göra provet nästa vecka, eller veckan efter den 13 juni. För det funkar inte den veckan alls, så hoppas han inte föreslår det.

Sedan gick jag och Robert till KTH från universitetet och sedan åkte vi till centralen och skildes åt.
Efter ett par stationer kliver det på en kille och sätter sig snett framför mig. Inte alls min typ kan jag ju tillägga: brunbränd, muskulös kille med snaggat hår, en hel del tatueringar och en öl i handen. Men efter en stund tittar han på mig och höjer ögonbrynen mot mig. Jag tittar bort. Han kollar vidare på mig, kollar bort, på mig, bort osv. Jag tar upp Metros korsord och löser detta på bara några stationer, attans.
Till slut säger han:
- Ursäkta jag måste få fråga?
- Ja?
- Är det en stegräknare du har där?
- Ja
- Hur många steg har du gått nu då?
*kollar*
- 7000
- Alltså, du behöver inte den. Du är smal. *tar sig på magen*
- Jo, men jag fick den av jobbet, det är en tävling
- Ja men du behöver den inte
- Det är nyttigt med motion, och så vill jag gå för jobbet. Vinna tävlingen.
- Jo okej. Men du är smal. Du kanske inte tycker det men du är det.
- Haha. Jaha okej, tack
- Ja, nu har du fått fina komplimanger
- Ja haha
- Så nu kan du gå hem och tänka på det ikväll. För du är fin.
- Ja okej.
*En annan kvinna tittar på killen, han vänder sig till henne*
- Vad tittar du på då?
- Jag kollar bara runt i vagnen. Det får man göra.
- Jaja, okej.
*Jag reser mig för att gå av*
- Ja men ha en bra kväll då! säger han
- Ja, detsamma.

Sedan gick jag hem och sa på skoj till Johan:
- Alltså vilken pangbrud du har!
- Vadå, är det fler bilar som har tutat?

Okej, nu räcker det kanske. Haha, men de senaste dagarna har jag verkligen blivit uppmärksammad av andra, eller den senaste tiden egentligen men extra mycket nu. Ändå har jag bara haft Mascara eller inget smink alls, så det är ju lite roligt. Tur för Johan att jag är trogen ;-) Nä, men ingen fara. Jag älskar Johan och behöver inte andra, men det är ju roligt att bli uppskattad...

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Jannice

"Vacker utan spackel" heter det ju.. Äkta ren skönhet kan man aldrig få av en massa smink..så du gör alldeles rätt i att vara sparsam med sånt! Du ser ju att det ger resultat oxå! ;-)

2008-05-30 @ 15:48:26
Blogg/hemsida: http://jannicejarpe.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Sara

Jo det gör ju det ;-)

2008-06-04 @ 11:01:29
Blogg/hemsida: http://smuppra.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0