Ny ordning i hemmet!

Nä så blev det inte. Jag kom inte på något att äta till middag och med tiden blev jag så hungrig att jag inte orkade gå så långt. Men vi har gjort någon nytta iaf. Jag och Johan har gjort upp en lista på vilka delar av hushållet båda ska sköta. Förhoppningsvis blir det en förbättring då. I stora drag innebär det att jag gör allt och Johan inget. Nej jag skojade, det är faktiskt rätt så jämlikt. Johan sköter det mesta med tvätten och jag det mesta med disken. Han lagar oftast mat och jag ska dammsuga och torka av ytor. Vi delar på handling och på att hålla undan panten. Jag vattnar blommor, lägger tidningar i pappersinsamlingen och sköljer mjölkförpackningar (som båda ställer på diskbänken).

I stora drag detta alltså. Jag gör nog fler småsaker men samtidigt är det längre att gå och tvätta än att diska. Så blir väl typ lika. Vi båda tror att det kan funka och vi hoppas verkligen att det gör det. För nu är det en ond cirkel: Det är ostädat, jag mår dåligt av det och gnäller och tjatar på Johan att han måste städa, han blir sur, vill inte städa och stänger av och lyssnar inte på mig, inget händer och jag blir ledsnare, tjatar mer och Johan blir mer irriterad och gör mindre.... och så fortsätter det. Hoppas det funkar nu!

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Jannice

Hoppas det funkar bättre för er nu då!

Vi har schema här hemma med, och det behövs verkligen! ;-)

2008-05-23 @ 17:38:29
Blogg/hemsida: http://jannicejarpe.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Sara

Ja, hoppas vi med. Verkar redan bättre. Hoppas det håller i längden bara :-)

Vad innebär ert schema då i stora drag? :-P

2008-05-23 @ 17:58:34
Skrivet i slottsdammet av: Jannice

Barnen har städdag på söndagar, måste hålla efter sina grejer här nere och så de får en diskdag var, resten fördelas på mig och Roger. Jag och Roger delar även på tidiga mornar med Lovis, likadant med nattningen. Var sin dag i helgen, som vi får sova. Idag var egentligen min sova-dag, men det är ju mors dag imorgon så jag bytte..ler

Jag sköter ju städningen..ja iaf talar om när det ska städas, så får jag göra det ifred..ler

2008-05-24 @ 08:24:48
Blogg/hemsida: http://jannicejarpe.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Sara

haha, låter bra :-P Skönt att ni delar på att få sova ut på helgen. Annars blir man väl lite smått galen :-)

Och bra att barnen hjälper till lite, måste jag också införa i framtiden :-)

2008-05-24 @ 11:47:36
Blogg/hemsida: http://smuppra.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0