Varför?

Varför är det så svårt att komma upp tidigt när man är ledig?
Johan gick upp 6. Jag ställde min klocka på 8. Klockan 8 ställde jag den på 9. Klockan 9 ställde jag den på 10. 10 över 10 gick jag upp. Motvilligt.
På med stegräknaren direkt. Tog fram kläder. Just nu en turkos bikini-bh och en ljusblå kort sarongkjol med vita blommor på. Somrigt och härligt. Igår utsattes mina axlar för mycket sol, det var på gränsen att brännas men de klarade sig. Men jag vågar inte riskera att bränna dem så på med solskydd. Har 1½ flaska jag köpte för två år sedan när vi skulle till Bulgarien. Dock upptäckte jag att den oöppnade gick ut i mars 2008 och den halvfulla nu i maj 2008. Jaha, jag som trodde att jag hade solskydd över hela sommaren. Ut och shoppa nytt. Det är ju inte så billigt heller. Men jag smetade på den som gick ut i maj, förhoppningsvis funkar den fortfarande- har lite säkerhetsmarginal.

Johan ringde och han är på hemväg. Han behövde bara klara en fråga av 13 för att få godkänt på kursen (för han har klarat alla uppgifter fram till tentan) men han svarade på 3 stycken och är de rätt så borde han få en 4a. Jobbigt att vi har helt olika betygsskalor. Fast det jag har gäller i hela Europa och är obligatoriskt att använda från hösten-08, så mitt är modernare! Skönt att det gått så bra!
Nu är det bara en tenta kvar för honom, nästa vecka. Hoppas han har samma flyt där.

Idag tänkte jag ta mig en promenad medan vädret är vackert. Men då tar jag på mig ett linne.
Ikväll ska jag ju träffa Sandra och äta middag med henne. Det ser jag fram emot.
Det var en gång är väl idag? Det vill jag inte missa!

Jag drömde att hela klassen skulle åka på en veckas läger. Vet inte var men det var mycket vatten (man fick ta trampbåtar till stugan) och höga berg så detta var i en dal. Stugen var jätteflott. jag hade varit där med Empan förut över en dag, hennes familj brukade hyra den stugan. Vi skulle sova killar och tjejer för sig. Då byttes lärarna till mina mentorer i 3an på gymnasiet, Hans och Suzanne. De är gifta (på riktigt också) och hade svårt med att de skulle sova i olika rum. Dessutom testade Hans oss klasskamrater (i uiversitetetsklassen) på vår observationsförmåga. Direkt när vi kom in ställde han oss mot väggen och bad oss berätta vilka rum som låg angrensade till där vi var (dörrarna var öppna och man kunde se vilka rum som fanns där), var tvn fanns, vilka motiv tavlorna hade.... Värsta förhöret. Men jag klarade det bra!
Så kan det gå. Vi hade väldigt roligt, även om någon trampbåt läckte....

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0