Fem sanningar

  1. Jag har bacillskräck. Kan inte dricka ur samma glas/burk/flaska eller dela på mat/godis/annat med någon annan än J. Detta har jag haft i många år och i perioder har det gått lättare med vissa. Te.x. kunde jag för ca 5-6 år sedan dela mat/dryck med Sa, som då absolut var min bästaste vän! Sedan hände något och nu går det bara inte ens med henne... och inte med mamma heller tex!
  2. Jag har opererats många gånger i båda öronen (blev hörselskadad som ett litet barn och m.h.a. operationer har jag fått normal hörsel!) och för gomspalt en gång som bebis.
  3. Upptäckte på en naturkunskapslektion i gymnasiet att jag bara känner salt- och sursmak på ena sidan av tungan. Tror att detta kom efter en öronoperation (smaknerverna går nära öronen). Blev varnad inför en operation att smaknerven kunde påverkas men att detta nog skulle återgå till det normala. Minns sedan att mat och dryck smakade lite annorlunda efteråt och detta blev ju snart "normalt" för mig. Minns dock inte att jag kunde äta flera citronskivor på raken utan att ens behöva anstränga mig för att INTE göra någon sur min, eller att jag måste ha massa salt för att känna smaken av salt, som nu. Så antagligen blev något lite rubbat där. Fatta att Tequila-race är äckliga för mig. Det sura och salta ska väl lindra smaken lite, eller komplettera eller något. Jag känner ju för sjutton inget av citronen eller saltet! Skippar ofta salt i matlagning, får ju i oss för mycket salt som det är så kan lika gärna skippa det eftersom det inte gör någon skillnad för mig... Sött och beskt är dock intakt verkar det som.
  4. Jag har haft rejäl fobi för att klippa håret. Då snackar vi om att jag svettades, skakade, hackade tänder, darrade på rösten, andades onormalt, blev stirrig- you name it, medan jag klipptes och innan. Som värst var det tom så när jag följde med Sa till frisören och HON klippte sig och jag satt flera meter därifrån. Då skakade jag och var så himla nervös.... Mitt hår blev ju rätt slitet eftersom jag var tvungen att bli tvingad till frissan vilket skedde typ 2 ggr om året, och att frisören då klippte någon decimeter av håret på en gång gjorde ju inte saken bättre direkt!
  5. Jag har pussat en enda tjej på munnen vid ett tillfälle, och det var Sa. För typ 5-6 år sedan (då jag inte hade bacillskräck för henne). Verkar vara ovanligt få för att vara en tjej i min ålder idag.... (sitter och skakar för att jag tänker på hårklippningen...)

Nej, jag kommer inte på fler. Ska ju vara 7, men hellre 5 bra än 5 bra och 2 dåliga, eller? Äh får vara så nu! Står helt still i huvudet.

Så då, kära läsare, undrar jag hur många av dessa och vilka som ni visste redan!

Kom igen nu och bjud på er själva med en kommentar!

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: ♥ MAMMA JESSICA

Emilia tackar och Bockar :)

Allt bra idag? :)

2008-11-10 @ 08:56:54
Blogg/hemsida: http://jyees89.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: ida

:D ja han e riktigt charmig min lilla vän:)

Ja ja fick iaf lära mig något nytt om dig. visste inte nån av punkterna:) gör du idag då?

2008-11-10 @ 12:09:17
Blogg/hemsida: http://idapersson.se
Skrivet i slottsdammet av: Emelie

jag visste nog 1, 2 och 4 innan! 2an får nog sitta lite inom parantes dock ;)

2008-11-10 @ 12:29:59
Blogg/hemsida: http://emeliemartinell.blogspot.com

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0