Alkohol och träning

Försöker lista ut om jag kan övningsköra idag, eller om jag bör låta bilen stå. Jag känner mig bara lite trött/seg, om om jag varit uppe sent, men inte bakis, illamående, jättetrött eller något. Som vanligt när jag festat dagen innan alltså. Kom in på Systembolagets hemsida och läser "Alkohol och träning" där det framkommer att det kan vara både farligt att träna dagen efter man druckit alkohol och att träningen är bortkastad. Bl.a. står det "Den negativa effekten av träning uppstår redan vid ganska små mängder alkohol. Det räcker med två, tre glas vin eller starköl för att man bör låta bli att träna dagen efter, även om man kanske känner sig återställd. Träningen är helt enkelt bortkastad." Jaha, jag hade ju tänkt träna idag. Men borde väl låta bli då. Attans, skulle ha sparkat ändan ur vagnen igår och tränat. Aja, imorgon! Jag vägrar missa imorgon! Gah.

Mer kom alkohol och träning kan du läsa här.

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0