Ams-möte och träna

Mötet började ju bra *ironi*. Stod på kallelsen att det började kl 9.00. Visade sig att det var felskrivet: det är alltid kl. 10... Kul! Kunde sovit en hel timme till. Men men. Vaknade ändå 2 min innan klockan ringde så :-)
Fick några tips på sidor jag kunde söka jobb på som jag inte kände till innan men annars var det antingen sådant jag redan visste eller sånt som inte berör mig (typ a-kassa).

Andra mötet var med handledaren som skulle skriva in betyg och arbetsintyg. Hon frågade vad jag ville göra i framtiden och jag sa då att jag tänkte börja på juristprogrammet i vår och hon tyckte att det lät jättebra. En bra, bred utbildning som gör att jag inte ännu måste bestämma inriktning och det finns många bra valmöjligheter. Jag sa då att nackdelen är väl att arbetsmarknaden inte kommer vara jättebra, den kommer ju vara i balans och då kan det vara svårt att få jobb, men hon tyckte inte att det var något problem. Det kommer finnas jobb och om man dessutom är beredd att flytta så är det inget problem alls. Jag svarade då att min sambo pluggar till programmerare och om vi båda får jobb utomlands så kan vi tänka oss att flytta till ett annat land. Då tyckte hon absolut att det inte var något problem. Och hon borde ju veta? Hon lät väldigt entasiuastisk faktiskt. Så det var ju skönt att höra!

Efter det kollade jag och Bella på hårfärger, men vi köpte inget. Och hon åkte hem och jag klämde i mig en banan innan jag gick upp för att träna. Först 11 minuter jobb på joggmaskin, sedan 30 min Core-pass och sist 30 min jogg på en spec. maskin.
Därefter handla och där blev jag glad för det var en man i medelåldern som snackade med en gammal man i kassakön. De kände inte varandra alls men de var båda väldigt glada, sociala och roliga så de hittade varandra lite i kön där. Riktigt roligt, och ovanligt, att se främlingar kunna snacka med varandra så där avslappnat!

Nu är jag hemma igen, ska göra lunch och sedan leta jobb.
Har ni haft en bra start på veckan?

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0