Crime Medicine

Har ni sett tv4s reklam för hemsidan Crime medicine? Sidan på nätet där man kan köpa läkemedel, utan recept- eftersom ju du vet bäst vad du lider av.
När jag såg det första gången satt jag bara där och stirrade med fågelholksmun. Det måste vara ett skämt! Men orkade inte lägga mig i det just då.
Läste en dag på aftonbladet.se och scrollade förbi där de stod "de säljer amfetamin* på nätet" och en logga från Crime medicine. *Är inte hundra på att det stod amfetamin, kan vara någon annan "medicin".
Dock var detta när internet krånglade så hade varken möjligheten eller tiden att läsa artikeln. Men om aftonbladet lägger upp det så är det väl sant? Men nja, tveksamt.
Såg reklamen en andra gång idag. Men det kan ju inte vara så?! Det måste ju vara olagligt! Har inte apoteket monopol?!
Nu när jag satt vid datorn (jag har alltså inte kommit i säng ännu) så kom reklamen igång igen och jag bestämde mig för att kolla in det. Om det nu skulle vara sant kan det ju vara bra att veta, och ta tydligt avstånd ifrån.
Om det inte är sant så har mitt hjärta lättats och jag kan bli lugn och slipper bli upprörd av reklamen.

Har ni funderat kring reklamen? Har ni gått så långt som att kolla in hemsidan?
Jag råder er att göra det nu.
Länken till hemsidan finns här, men det förekommer bakgrundsljud så sitter ni på jobbet ska ni nog stänga av ljudet först. Ja, vi fick iaf inte ha ljud på på mitt förra arbete....

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Mamma Jessica

Tack tack :)

Ja även fast det var slutdatum 1954 på gardinerna så gillar jag dom faktsikt :)

2008-10-14 @ 23:14:45
Blogg/hemsida: http://jyees89.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0