Jag kommer ut

På Halloween ska jag vara en SMURF! Gjorde ett smurftest för att se vilken personlighet jag har och fick både (en blandning?) Painter Smurf och Clumsy Smurf. Detta är ju egentligen helt onödigt då det bara finns en enda tjej i hela Smurfvärlden och det är Smurfa (eller Smurfette som hon heter på engelska). Så jag ska vara henne! Är sjukt nöjd att jag kom på detta. Enda nackdelen är som sagt att jag gjort mig av med mitt blonda hår... Men kanske kan ordna någon peruk? Får kolla runt lite. Har kollat i min garderob (eller egentligen har jag kollat i garderoben i minnet, har ju allting där faktiskt så orka gå upp då) och funderat och upptäckt en perfekt kombination för att uppnå Smurfa!
Behöver som sagt en blond peruk. Blå färg som ska täcka händer och ansikte/hals. En vit mössa i den formen så ska kolla med svärmor om hon har något passande tyg och om jag får låna hennes symaskin. Blå strumpbyxor behövs och sist ett vitt brett skärp att ha i midjan. Resten har jag! Helt galet egentligen.
Låter det mycket? Nä tror jag kan få till det ganska billigt alltså. Det som kommer kosta är ju skärp och färgen. Resten kan jag låna till mig tror jag.


Vi två på lördag?
Om ni följer den här länken där man hittar denna bild så ser man bilder på mänskliga
smurfar och där också tjejer med andra hårfärger än blond. Alltså kanske min funkar ändå..?

Så nu funderar J på om han också ska vara en Smurf, han har lite mer urval på vilken också. Så skulle vi komplettera varandra som de två Smurfarna. Han skulle ju då bortsett från blåfärg och mössa behöva något vitt att ha på benen då Smurfkillarna är vita på underkroppen och blå på överkroppen. Det är väl det klurigaste men kanske ett par vita tights skulle funka. Sedan behöver han en blå svans också, men det är lätt ordnat bara svärmor har blått garn så (eller min mor?).
Han funderar också på Gargamel, ni vet den elaka mannen som försöker fånga in Smurfarna?! Men då kommer ju jag vara tvungen att undvika honom hela kvällen och han kommer få leta efter mig...


Kommer J se ut så här..?
Bilden är hittad här.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: jayne

ha ha ha ha ha VILKEN bra ide!!! Superkul!!!! Tycker visst det kan funka med ditt hår.. hon kan ju ha färgat håret för dagen...hi hihihi

Min syster klädde en gång ut sig till Lucia som blivit mördad..med blod rinnande , hennes sambo var tomten med blod i skögget och så där.. Upp på bussen.. och där fanns barn...

Fotot... har jag haft några dgr bara...så rätt hade du.

2008-10-27 @ 06:29:16
Blogg/hemsida: http://jayne.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0