Vad är det som krasar i mitt kök?

Här satt jag i godan ro och tittade på Johannes Kotschys hemsida när jag plötsligt hör något som knakar och krafsar från köket. Kollar upp och ser efter att jag verkligen stängt av spisen, jodå. Hör lite slammer från köket på andra sidan vägen, är de dem som håller på med något konstigt i väggen? Ja, min hjärna hann passera både rivningsprojekt och termiter innan jag plötsligt kommer på vad det kan vara. Reser mig upp för att kunna se runt hörnet. Kan det vara så? Japp, det var det. Jag hade fått besök av Kurius!


När vi var kattvakt i somras så hade vi mat och vattenskålar i vårt kök för att lätt kunna ge honom mat regelbundet (morgon och kväll, noga det där). Men när familjen kom hem slutade han komma hit, fast han hade massa torrfoder kvar i sin matskål, så vi lät det stå. Och nu när han var hungrig och Johan glömt stänga vår dörr (arrgh) passade han på att kika i vårt kök och titta minsann! Där fanns det ju mat! Vet inte hur uppskattat det är från andra sidan väggen men han var ju så söt lillkillen. Och en gång, ingen gång inte sant?

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Inkku

Nåmen :]



Vilken liten busig katt! ^^

2008-10-07 @ 18:00:11
Blogg/hemsida: http://inkku.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Jessica

Gulliga kissen, det var väl trevligt med lite oväntat besök:)

2008-10-07 @ 19:34:22
Blogg/hemsida: http://accessoaren.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0