Kräftskiva igår!

God morgon. Vaknade med ett ryck kl 10 men låg kvar några minuter för att stilla mig lite. Somnade ju faktiskt efter 2 iaf...
Det var jättekul igår på kräftskivan. Alla hade hattar på sig ett bra tag. Och de som var mest ovilliga först satt längst med dem på, eller satte på sig dem igen efter en stund. Kul att träffa ungarna-P igen, ses ju max 2 ggr om året numera men har ändå massa minnen. Vi kom och tänka på när vi var i Norge och skulle gå in i en domkyrka(?). Det var bara jag, Jocke, Jossan, mamma och deras mamma C. Och priserna per person var jättedyra, men om man var en familj på 3 barn var det mycket billigare så C föreslog att mamma och hon skulle säga att de var lesbiska. Sagt och gjort, mamma går fram till kassan och säger "Hej, vi kommer från Sverige och är gay". Vi fick familjerabatt utan några frågor.
Pappa, deras pappa R och Magnus gick på upptäcktsfärd och R skämde ut sig för halva Norge, enligt Magnus. Men jag förstår honom. Tänk om din pappa går in på Pressbyrån och frågar efter en brusefotölj? Tex.

Sedan snackade Jag och Jocke om när vi var på inspelning av Söndagsöppet, sjöng Ja må du leva för Arne Weise, såg intervju av de som spelar små- Eva och Adam, lyssnade på Eskobar som var bra och satte sin låt direkt och sedan på Orup som inte var bra och som fick spela om samma låt typ 5 gånger, usch. Och jag som vann hans bild och autograf också...

Ja. Det var några minnen vi har tillsammans. Vi ses inte ofta, så är lättare att minnas de gånger vi gör något ihop och det är ju rätt roligt att snacka om.

Iaf, kräftorna igår var Jättegoda! Liksom resten vi fick till. Jocke har skaffat körkort så för första gången kunde R dricka öl och C vin vid samma tillfälle. Jag har fotat och fotat, så några bilder ska jag nog kunna lägga upp här. Jocke och Sari var rädda att vissa bilder skulle hamna på facebook. Ingen fara, svarade jag, de hamnar bara på bloggen. Men jag ska försöka lägga upp bara fina bilder.

Jag glömde mitt smink där :-(

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0