Om att ha en annan tränare på träningen

Hemmaa-aa-aa-aa.... Nu har jag tränat för tredje dagen i rad och för andra gången denna vecka. Alltså har jag garanterat mitt godisintag på lördag. Fast nu handlar ju inte hela livet om godis. Faktiskt.

Henry, som brukar träna steppen där, var hemma och sjuk så Mathias var vikarie. Han brukade köra de här passen där för några år sedan och jag kan ju lova att han inte legat på sofflocket sedan dess. Fy vilket tempo! Än värre än det brukar. Dyngsvettig efter en kvart, helt genomvåt. Jag kör ju på lägsta nivån på stepbrädan och hade funderingar på att höja men tack och lov gjorde jag inte det idag! Puh.
När det var 20 minuter kvar var vattnet i flaskan typ slut, i vanliga fall dricker jag bara halva på ett pass. Dessutom immade mina glasögon igen några gånger, av värmen och svetten... Sedan tog man av dem ett par sekunder och imman försvann och satte på dem tills imman kom tillbaka igen. Ja det har hänt någon enstaka gång innan i slutet av passet men inte så här...

Henry brukar köra uppvärmning, genomgång, dra igenom, varva ner, styrketräning, stretch.
Mathias körde uppvärmning, genomgång fast på ett annat sätt som var tuffare och under en längre stund, dra igenom men färre antal gånger, varva ner kort och sedan styrketräning och stretch blandat. När man tränat armarna så stretchade man dem, när man tränat vaderna så stretchade man dem osv. Och så tränade han fler muskler på styrketräningen. Tror faktiskt att Mathias pass pågick någon minut längre.

När jag kom ut därifrån till omklädningsrummet så var jag fortfarande rödspräcklig i ansiktet. I vanliga fall brukar jag hinna varva ner så pass att färgen i princip försvunnit.
Så ja, ett tuffare pass idag. Och det var ju tur eftersom jag hann äta så mycket och god middag och i lagom tid innan, ha ha ha.
Fick faktiskt lite ont i magen i mitten på passet, ungefär som mensvärk, vilket det icke var. Kanske var för att jag ätit dåligt innan? Iaf så försvann det efter 10 minuter så är nog ingen fara.

Så nu då? Finns det något skoj på tv tro?

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0