Om främlingar på gator och torg

Lämnat CV:t nu. Han verkar väl lite konstig och det var lite stökigt och rörigt där inne, men bättre än inget.
När jag gick därifrån missade jag spårvagnen precis så satte mig och läste i boken. Efter några minuter kommer det fram en man:
Han -När går den? 37 eller 49?
Jag -49 tror jag, men det är bara några minuter kvar nu.
Han -Okej, ja då är det ingen idé att ta upp min bok då. Vad läser du?
Jag visar honom framsidan, Saker min flickvän och jag grälar om.
Han -Oj, det var så länge sen jag hade flickvän så jag glömt vad vi grälade om.
Jag -Jaha, haha. Läs den så blir du påmind.
Han -Nja.... Vi grälade väl egentligen inte. Vi mer.. Ja vi tyckte...
Jag -Olika åsikter?
Han - Ja... om det mesta faktiskt. Jag var väldigt omtänksam och hon var det inte kan man ju säga. Jag tror att man kan klara en hel del i förhållanden ändå. Men då måste båda vara med på det. Och hon var inte riktigt det.
Jag -Jo, tror jag också.
Han -Ja vi blev väldigt sura på varandra. Vi pratade faktiskt inte med varandra på 3 år! Så sura var vi. Och vi bodde grannar så vi sprang på varandra hela tiden...
Jag -Ojdå, ja då måste ni varit sura.
Han -Ja, men vi är faktiskt riktigt bra vänner nu. Så nu är det bra.
Jag ler.
Han -Har du någon pojkvän då?
Jag -Ja, fästman.
Han - Vad sa du?
Jag visar vänster handen och pekar på ringen
Jag -Förlovad.
Han -Oj! I så låg ålder! Du kan väl inte vara mer än 19?
Jag -20. Men vi har varit tillsammans i 4 år.
Han -Oj! Så långt förhållande har jag aldrig ens haft...
Jag - Det kommer väl.
Han -Nä, jag siktar på att jag kommer dö ensam. Ställer in mig på det.
Jag -Hur gammal är du då?
Han - Gissa!
Jag - Nej, allvarligt jag är jättedålig på att gissa.
Han - Gissa ändå!
Jag tänker.
Jag - Någonstans i 30 årsåldern?
Han - Tack!
Slänger sig fram och griper tag i min hand och skakar den ivrigt.
Han -Jag skulle vilja ge dig en puss på kinden, så glad blev jag.
Jag -Jaha, hur gammal är du då?
Han -43.
Jag - Jaha oj. Jag tänkte typ 35 eller så.
Han - Ja det var faktiskt en annan tjej också som sa att jag såg ut om 35... Henne gav jag faktiskt en puss på kinden.
Jag - Ja, då kanske du är ser yngre ut då.
Han - Ja,men jag känner mig som 17. Jag gör verkligen det!
Spårvagnen kommer. Och båda kliver på.
Han börjar prata vidare om sin förra tjej och han verkar ha en dotter eller ett kusinbarn som han umgås med. Fattade inte riktigt, var ju massa folk runt omkring. Han berättade 3 historier på lika många minuter ungefär, hur sjutton hann han? En var att hans kusinbarn tyckte att han var jäääääättegammal och när han sa att hans föräldrar var 70 ja då tyckte de ju att det var äääännu "gamlare". Barn förstår sig ju inte riktigt på tiden. Sedan hade han mött något ex tror jag som han inte hade lust att snacka med. Och först mötte han henne med flickan och exet sa hej och han inget. Så frågade flickan varför han inte hälsade och han förklarade och sedan råkade de stöta på exet igen och hon hälsade och då hade flickan sagt "han vill ju inte prata med dig! Fattar du inte det fast du är vuxen?!" Och han ville bara sjunka genom jorden och exet blev generat illröd i ansiktet. Sedan hade de varit och badat och kusinbarnen hade hoppat bomben ner från poolkanten så de hamnade rakt framför några tjejkusiner till mannen (om jag minns rätt) och tydligen var de här tjejerna jätterädda för vatten och blev jätterädda varje gång... Och killarna, kusinbarnen, tyckte det var jätteroligt...
Under tiden han berättade detta gick vi av och hans tåg mot stan kom fort och han klev på. Så var det slut med det.
Ja just det, han fyllde år i tisdags så jag grattade honom någonstans på vägen där.

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0