Sommarhelg

Idag är det sommarväder. Balkongen är försedd med en strandmadrass och handduk. Där ligger jag och läser om barnrätt. Solen steker och någon gång då och då kommer en vindpust och svalkar mig. Jag skattar mig lycklig som har balkong, det är det minsann inte alla som har. Särskilt inte så stor som min är! Tänkte tillbaka på de 1½ åren jag bodde i källaren, där fanns det minsann inte mycket solljus. Ja, självklart kunde jag gå ut, men inte så roligt att sätta sig på en liten gräsplätt med full insyn. Och dessutom måste man flytta sig en gång i timmen för att man hamnar i skuggan. Nej tacka vet jag min balkong och mitt ljusa vardagsrum! Jag har det verkligen bra!

Vår balkong 19/4-08

Någon annan som har det bra är min kusin M som fyller 20 år imorgon. Igår firade vi i släkten henne och vet ni vad hon fick? Jo, hon och en syster, en kusin och en kompis ska åka till Milano fre-mån helgen efter midsommar! De hade tom tagit ledigt från Ms jobb åt henne! Fatta vilken present! Ni skulle ha sett hennes min när hon läste på det jättestora kortet där det framgick. Oslagbar min. Synd att jag inte hade kameran redo då.
Kusin M på sin student förra året.

Det var kul att träffa släkten igen. Ja, många av dem träffade jag ju förra helgen, men det är alltid kul att träffa den iaf! Nu dröjer det ett tag innan det blir någon stor träff igen. En del av de vuxna ska visserligen på begravning nästa vecka, men inte jag, och begravningar är ju inte roliga heller så det räknas inte riktigt.

Träffade C, M och W igår också så klart, dem träffade jag senast på Ws dop och han växer på sig, medan föräldrarna krymper inför det stundande bröllopet. Det är så fina alla tre, hoppas de vet det!
En 6 månaders bebis leende är dessutom riktigt charmigt och ett tag tänkte jag stoppa honom innanför jackan och ta med honom hem. J skulle nog inte klaga när jag kom hem med W. Deras kusin R stoppade mig dock. Jag försökte locka R med att han får träffa W varje lördag förmiddag, men han gick inte med på det. Dummer.

Ska lägga in lite bilder också från igår men måste byta dator då och när solen steker är det inte lockande att sitta vid datorn. Lunchen åt jag precis upp så nu ska jag ut igen. Bilderna kommer senare!
Ha en härlig sommarhelg!

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Ut i solen med dig!! =) Allt annat kan vänta! ler

2009-04-25 @ 17:14:07
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0