Utropstecken

Jag har inte direkt varit aktiv den här helgen. Får ta igen det nu.

Fredag:
I fredags var det ju föreläsningar, intressant och upplysande. Ja och lite oromantiskt som väntat. Tex berättade en av föreläsarna, som är advokat, under sambodelen att han brukar säga till sambopar att det absolut säkraste skyddet fås via giftermål. Tydligen slår det aldrig fel- den ena i paret skiner som en sol, den andra ser ut som att blixten slagit ner. Mjo, kanske är det anledningen till att sambopar inte gifter sig, den ena vill inte? Men varför inte? Jag själv ser bara fördelar...

Efter att hunnit vara hemma i 20 minuter stack jag iväg igen och träffade Sa, Su och B. Vi åt mat på Vällinge Hus, där jag fyllde på min onyttiga vecka med hamburgare och pommes (gillar ju inte ens pommes). Vi satt där länge och snackade om allt möjligt. Sedan bestämde vi oss för att ta en fika, men då stängde köpcentret, ops. Istället beslutades det om en filmkväll. Su lämnade oss och vi andra åkte hem tll Sa. Vi mötte upp E i Spånga, gick fram och tillbaka, och sedan kom J. Vi såg på Låt den rätte komma in. Boken var bättre. Sedan skjutsade jag och J hem B och for hem till oss. Själv stöp jag i säng direkt.

Så här såg det ut i tisdags på en internetsida.
Lördag:
På lördagen blev det ganska brått. Iväg kom jag och på vägen köpte jag bullar och godis. Hem till mor och far. Snart kom pappa med farmor, ja jag skulle firas av min familj och släkt då. Fick lite smått och gott av farmor, bra saker att ha och fina! Av mor och far fick jag presentkort och tre klänningar som jag köpt förut men som de la ut pengar för, jag slapp betala den skulden *glad*. Sedan kom morfar och K. Så roligt att de kommer också! Av dem fick jag presentkort och pengar, underbart. Nu kan jag shoppa loss lite! Var ju inte direkt igår. Jeans nästa!
Sedan kom L, M, M, P och A- som sedan skulle vidare på kryssning! Av dem fick jag parfym och kroppslotion, härligt!

Vi åt ost och skinksallad, fikade med bullar och kakor, och självklart tårta. De sjöng för mig, och efter över 20 gånger börjar jag vänja mig.

När gästerna vikt undan skjutsade jag hem farmor och jag och pappa köpte hem pizza och spånga mackor (dvs ytterligare en onyttighet under veckan). Fast Spånga mackor är ju som en sallad på pizzabröd, så inte jätteonyttigt iaf.
J for hem efter maten och senare körde jag hem med pappa. Han har ju ny bil och jag har verkligen svårt att hitta rätt dragläge på denna. På förra bilen fick jag mycket sällan kärringstopp, på vägen hem hade jag otur och fick stanna inför varje rödljus, flera övergångsställen och inför rondellerna. Och gissa vad? Kärringstopp, kärringstopp, kärringstopp. Sjukt klurigt! Så nu vill jag tillbaka till industriområdet och öva starta-stanna i den här bilen, för så här kan vi inte ha det! Annars går själva köringen rätt bra...

Söndag:
Idag blev det korvstroganoff- äntligen riktig mat! Läst lite i en bok, läst en halv dom från Arbetsdomstolen, sett på Kalla Fakta om Alicia och ja.. det var det.
Hoppas er helg varit bra!
Jag för tillfället. Gäspar, repeterar arbetsrätt i förra kursens bok...
nu är det dags för ADdomen och lite annat smått och gott. Yeey.


Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Låter som en kanon-helg.



Ja, jag har IE. Men jag kan vänta tills du har tid att fixa din blogg! Inga problem! Vet själv hur det är med studierna. Kramar

2009-04-20 @ 09:54:26
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Bloggen om självkänsla & annat tänkvärt - Viktoriae

God dagens!

Arbetsdomstolen.. vad gör de? Har det med arbetsplatser osv? Lär mig! hehe



Låter som en händelsrik helg, du får öva lite med bilen så kommer det säkert att gå bra..;) Det kan verkligen vara stor skillnad bilar emellan, fast det trodde jag inte innan när jag inte hade körkort..



Ha en bra måndag!

2009-04-20 @ 11:23:22
Blogg/hemsida: http://viktoriae.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Emma

Hon va ju i Sthlm, men det va i lördags =)



2009-04-20 @ 12:22:06
Blogg/hemsida: http://memzz.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0